Volvo Car Corporation проведе успешни пътни демонстрационни изпитания на проекта си SARTRE, който вече е на финалната фаза от разработването си. Припомняме, че става въпрос за колона от автомобили, движещи се автоматично и водени от един товарен, управляван от професионален шофьор. Името на проекта идва от Safe Road Trains for the Environment, в който Volvo Car Corporation е единственият автомобилен участник.
Тестовата композиция включваше водещ товарен автомобил, следван от три леки, задвижвани напълно автоматично при скорост до 90 км/ч с повече от 6 м разстояние помежду им.
Намерението е този „пътен“ влак да бъде напълно готов до есента тази година, като до тогава след водещата кола ще има още четири.
Проектът SARTRE е задействан от седем европейски партньори и е единствен по рода си. Той е фокусиран върху технология, която може да бъде приложена на конвенционална магистрала. Освен това той проучва какви инфраструктурни промени трябва да бъдат направени, за да стане всичко това реалност.
Основното предимство на „пътните влакове“ е, че шофьорите ще имат време за други занимания и времето за път няма да е загубено, докато професионалист води колоната. Комуникацията между отделните автомобили и реакцията според ситуацията на пътя ще е много по-бърза от човешката. Освен това, когато колите се движат по този начин, се постига по-нисък коефициент на въздушно съпротивление и за региона се пести средно енергия до 20%. По-ефективно се използва и пътя.
В проекта дейно участие вземат Шведския технически развоен институт и различни негови подразделения, компанията Ricardo, която е независим технологичен доставчик и стратегически консултант в транспортния сектор, също е сред участниците. Други известни имена са Tecnalia Research & Innovation и Volvo Technology Corporation.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!