В 2008 година Michelin предлага да стартира революция. Не къде да е, а под капака на автомобилите. Защото, според идеята на старата френска марка, там просто няма да има вече мотор, а по-нататък по силовата верига към колелата няма да видим нито полуоски, нито предавателна кутия, да не говорим за кардан.
Революцията носи името Michelin Active Wheel и всъщност представлява колело-мотор. Всички най-важни компоненти по задвижването на автомобила са събрани в колелото, което дава куп преимущества. Става дума за "интелектуално" колело, което ще кара колите без бензин, ще изпълнява функциите на окачването, на спирачната система и ще осигурява много сериозна управляемост и комфорт на возене, благодарение на миниатюрния двигател в джантата и електрическото и окачване. Не звучи ли прекалено?
Идеята е намерила конкретното си приложение в концептуалния модел Venturi Volage, който видяхме на автосалона в Париж. Става дума за спортен автомобил, който според създателите си изпреварва времето. Конструкцията му е иновационна, освободена от необходимостта да се търси най-доброто разположение на двигателя, да му се подготвя специален кош, а електродвигателите в колелата осигуряват много сериозни динамични качества на Venturi Volage при висока безопасност, отлична управляемост, комфорт и екологична чистота.
Venturi Volage има задвижване на четирите колела с джантите-мотори Michelin Active Wheel. Интегрираните в тях тягови електродвигатели и окачване с намалени размери са позволили на Michelin буквално отново да изобретят колелото, като го правят активна част от цялата динамика на колата в пълния й аспект. За пръв път в колелото са вкарани едновременно не само спирачния диск, но още задвижващ двигател и електромотор на окачването. Последният се отличава с с изключително кратко време на реакция - 0,003 сек.
В зависимост от подаваната електрическа мощност, колата може да работи като автомобил с предно, задно или куатро задвижване. Захранването на колелата може да става с ток от всякакъв вид използващо го задвижване - с литиево-йонен акумулатор, горивни клетки или суперкондензатори. Електродвигателите нямат никакви вредни емисии, шумността им е несравнимо по-ниска от тази на двг.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!