Инженерите от Ф1 се надяват, че удвояването на обезопасяващите въжета на гумите за сезон 2011 ще предотврати бъдещи повторения на инцидента, който видяхме по време на квалификацията за ГП на Германия. Тогава пилотът на Virgin Тимо Глок се размина на косъм от удар с подскачаща гума. Колелото се откъсна от болида Force India на Витантонио Лиуци, когато италианецът катастрофира в последния завой. Това е вторият подобен инцидент през тази година. По време на тренировките преди ГП на Китай Себастиeн Буеми зрелищно загуби и двете си предни колела. За щастие и при двата инцидента никой не пострада.
Техническият директор на Williams, Сам Майкъл разказа на F1 Racing, че промените в укрепващите системи през 2011 ще направят подобни инциденти почти невъзможни: „През следващата година всички болиди ще имат по 2 въжета на колело, което ще удвои капацитета на поетата енергия при удар.”
Въжетата към колелата, които са закачени за носачите на окачването на всяка кола, са въведени в Ф1 след 1999 г. Важността им беше подчертана през миналата година, когато пилотът от Формула 2
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!