Синтетичното дизелово гориво, произведено от природен газ (GTL гориво – което означава "Gas To Liquids /газ превърнат в течност/) може да се превърне в икономически привлекателна възможност за подобряване качеството на въздуха в градовете по света. Също така горивото може да подпомогне увеличаването на живота на катализатори и филтри за изгорелите газове; да доведе до намаляване на шума (при определени превозни средства) и да увеличи ефективността на двигателя. Shell си партнира с Connexxion, най-голямата компания за автобуси и таксита в Холандия, за провеждането на пилотни проекти в холандския град Делфт. Седем автобуса, движещи се с чисто GTL гориво, са били в експлоатирани за период от шест месеца. Независим институт във Великобритания тества разликите в емисиите в края на м. юни 2007 г. и резултатите са изключително обещаващи.
За тестовете, проведени във Великобритания, Connexxion предостави един от автобусите си с двигател Евро 3, произведен от МAN, на Millbrook Proving Ground. Millbrook прилага почти всички възможни тестове за автомобилната индустрия, практически за всяко моторно превозно средство, които се осъществяват на полигон на север от Лондон. Millbrook разполага с лаборатория за тестване на автобуси, в която може да свърже цял двуетажен автобус с наличната измервателна апаратура. Тестово оборудване, наречено chassis dynamometer с въртящи се цилиндри на и под пода е използвано, за да се симулира реално движение. Millbrook комбинира типичния цикъл на градски автобус в Делфт със своята научна измервателна техника. В резултат на това са получени възможно най-реалистичните и надеждни резултати за разликата в емисиите между GTL и обикновения дизел, при условия подобни на тези в град Делфт.
Всеки тест, включващ двете горива, е проведен 10 пъти, за да може да се постигне достатъчно ниво на сигурност. Множеството повторения в произволен ред изключват случайните разлики. Тестовете са фокусирани върху емисиите от въглеводороди, сажди, азотни оксиди, въглероден моно- и диоксид. Резултатите показват, че GTL е по-добър от обикновено дизелово гориво. Те потвърждават данните от проведени по-рано тестове в Китай, САЩ, Германия и други страни. Тестовете в Millbrook показаха, например, че GTL намалява емисиите на азотни оксиди с повече от 12%, емисиите на сажди с 15% и тези на въглеводородите с не по-малко от 17%. Това означава, че GTL може да допринесе съществено за подобрението на качеството на въздуха в населените места.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!