Производството на превозни средства в Европа през 2009 г. се е свило със 17,3% в сравнение с 2008 г., достигайки най-ниските нива от 1996 г. насам. Спадът възлиза на 23% в сравнение с нивата от преди кризата през 2007 г. Това става ясно от икономическия доклад на европейската асоциация на производителите на автомобили ACEA, който се публикува три пъти годишно.
Производството на леки автомобили е намаляло с 13%. Това е най-голямото свиване на производството от 1993 г. насам, когато производството на леки автомобили е намаляло с 15,1%. През последното тримесечие на 2009 г. обаче се отчита ръст от над 20% в производството в сравнение с 2008 г., което говори за подобряване на ситуацията в автомобилната индустрия. Германия остава най-големият производител на леки автомобили в ЕС с 5,2 милиона произведени екземпляра, следвана от Испания (2,2 милиона автомобила), а Франция се смъкна на трето място като производител.
Производството на лекотоварни автомобили и камиони е намаляло съответно с 42 и 64% в сравнение с предходната година. Сегментът на автобусите пък е намалял с 12%.
От продадените през 2009 г. нови автомобили в Европа, цели 3,2 милиона, или 25%, са икономични и отделят по-малко от 120 г/км СО2. Пазарният дял на компактните модели от сегмент А и В пък се е увеличил от 38,8 на 45% в сравнение с предходната година. Интересно е, че пазарният дял на дизеловите автомобили намалява и се смъкнал от 52,7% през 2008 г. до 45,9% през 2009 г.
На база целия икономически доклад на ACEA, прогнозите за 2010 година остават неясни, но в общи линии се очаква още една тежка за автомобилната индустрия година. През 2010 г. се очаква продажбите на автомобили да намалеят още повече, особено в страни, които използваха правителствени програми за стимул на продажбите. Очаква се продажбите на камиони и автобуси да останат на същите нива както през 2009 г., когато претърпяха голям спад.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!