Професия каскадьор

Общи 20 февруари 2014 | Speed-Press.com A- A+ 6480 посещения | без коментари

Голям „карач“ бил този Джаро – набързо отмъкна старичкото Polo и избяга от патрулките, които се опитаха го догонят и веднага се разбиха – след като по една от тях бандитът хвърли кофичка кисело мляко! Да, всичко това е плод на художествена измислица – но уменията на каскадьорите зад воланите на колите в кадър са реалност. В образа на безмилостния гангстер за сцените на пълна газ се превъплъщава скромен млад мъж – 28-годишният Кирил Тодоров. Той е завършил Националната спортна академия „Васил Левски“ със специалност “Автомобилен и мотоциклетен спорт” и се включва в различни състезания на две и на четири колела още от 14-годишен. В началото на студентските си години, през 2005-а, започва участията си в нискобюджетни продукции благодарение на подкрепата на ветерана Владимир Илиев. От 2011 г. насам доверие му гласуват признатите в бранша Калин Керин и Георги Димитров-Бомбата, които проправят пътя му към голямото кино. Младият мъж обаче съвсем не се е отказал от автомобилния спорт и в момента прави всичко възможно, за да се включи в ралитата от сезон 2014.Какви типове каскади си изпълнявал?Най-често с удар отстрани, но съм участвал и в много по-сложни и опасни: превъртал съм се няколко пъти през таван след скок от рампа, а при една от последните продукции се ударих челно в бетонно блокче с 60 км/ч. В повечето случаи обаче изпълнявам т.нар. „престижно шофиране“, което се изразява в леко пързаляне, максимално близко минаване до определен обект и т.н. Но, честно казано, това, както и разните леки удари, изобщо не ги броя за каскади – каскада е „тотализирането“ на една кола!С какви превозни средства работиш?Буквално с всякакви: обръщал съм се през таван с BMW Серия 3 (Е36), във въпросното блокче катастрофирах с Chrysler Voyager, удрял съм различни обекти със ЗИЛ-131 и дори управлявах лодка за снимките на „Непобедимите 2“ в язовир „Огняново“ (на които загина мой китайски колега). Как се подготвят автомобилите за каскади?При по-опасните каскади се поставят ролбари, 6-точкови колани, система HANS и седалки тип „легени“. За сцените с преобръщания се използват или рампи, или в автомобила се монтира бутало, което се активира посредством бутон и изхвърля машината във въздуха. При някои изпълнения обаче се налага да не използваме каски, защото се виждат във филма. В повечето случаи колите са стари, но понякога получаваме и чисто нови (като GT-R-а в последния сезон на „Под прикритие“), които трябва да върнем без драскотина. Местата за каскадите се обезопасяват допълнително – например при една от последните, след като се влачих в продължение на 65 метра по таван, спрях в подредените с цел сигурност гуми. В преследването на Джаро колегите ми използваха експлозиви, за да гръмнат гумата на полицейската Astra. Страхуваш ли се преди каскадите?Няма човек, който да не се страхува. Ако някой каскадьор ви убеждава, че не го е страх, не му вярвайте. Преди каскада адреналинът ми се качва главоломно, но това, което ми дава кураж, е, че на 80-90% знам как ще се развие ситуацията.Претърпявал ли си контузии по време на работата?След като с минивана ударих бетонното блокче, с колегите ми изчислихме, че тялото ми е поело 16-17G. В първите няколко минути се чувствах доста зле, бях си изкарал целия въздух и имах сериозни болки в слабините, тъй като – заради моя грешка – си вързах колана на петата точка. Но за щастие нямаше нищо сериозно, оправих се бързо. Слава Богу, че беше защитна конструкция, която беше хваната за роговете – ако не беше тя, моторът щеше да влезе при мен в купето, педалите така и така се бяха изместили значително. Иначе понякога след странични удари се е случвало леко да си натъртвам рамото. Добро ли е заплащането на каскадьорите в България?Не мога да се оплача от него.Какви са приликите и разликите при карането на състезание и при каскадите?И при двете е важно да бъдеш максимално концентриран, защото всичко се случва адски бързо. В първите каскади ми беше малко трудно, защото като състезател винаги съм се стремял да направя всичко възможно, за да не се ударя, а тук целта ми е точно обратното – да направя възможно най-ефектна катастрофа.Кои е най-известният актьор, когото си дублирал в каскади?Крисчън Слейтър. Вместо него карах „Волга“ в кариера до Перник, която използвахме за пресъздаването на мексиканската граница. В последната си продукция влизам в ролята на преследвач на героя на Антонио Бандерас. По отношение на българските звезди май почти няма такива, които да не съм замествал за екшън сцените.

 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте