- Симон Жан-Жозеф и Citroen покоряват Изтока
След Хърватска и Полша, Европейският Рали шампионат (ERC) се пренася в още една Източноевропейска страна. Този път това е България. Следвайки програмата си в шампионата, Симон Жан-Жозеф, заедно с Жак Боайер, застават на старта зад волана на Citroen C2 Super 1600.
38-то издание на Рали България е шести кръг от Европейския Рали Шампионат 2007. Състезанието се провежда изцяло по асфалтови пътища в околностите на Боровец, популярна туристическа дестинация в Рила, в подножието на връх Мусала (2925 м). В този горски регион, пътищата сякаш са прокарани, за да служат за рали писти...
«Това е едно много интересно рали в приятна обстановка» обяснява Симон Жан-Жозеф, който има богат опит в този кръг от ралито след двете си предишни участия, завършили и двете с второ място. «Една от особеностите на Рали България е, че единия ден от състезанието трябва да минаваме скоростните отсечки в едната посока, а на следващия в обратната. Етапите не са много, но някои от тях са с дължина от 30 километра и могат да поднесат изненади. Остарелият асфалт е предпоставка за променливо сцепление, профилът на пътя е много разнообразен и предлага бавни, бързи и технични участъци… Поради тази причина, аз наистина харесвам този кръг от Шампионата.»
След като описа впечатленията си, Симон не крие целите си относно рали България: «Напълно ясно е, че трябва да се атакува! Ако в Ипър ми беше трудно на намеря правилното темпо, в България, трябва да опитам веднага да вляза в ритъм. На хартия, задачата ни изглежда доста трудна срещу многобройните ни съперници с автомобили с четири задвижващи колела. Въпреки това съм убеден, че със Citroen C2 Super 1600, можем да се справим. Знам, че мога да разчитам на екипа на PH-Sport, който подготвя автомобила и го следва по трасето съвместно с представителите на Citroen Sport. Citroen C2 вече е доказал своя потенциал по асфалтови настилки. Благодарение на качествата и надеждността му, се надявам да успея да запиша важни точки в Шампионата. Ето защо, ако успехът най-после мине на наша страна, трябва да опитаме да се качим на почетната стълбичка след всеки от двата етапа.»
Ив Матон, отговарящ за Compétition Client на Citroen Sport, споделя мнението на Симон Жан-Жозеф: «Ако искаме да запазим шансове за добро класиране в ERC, задължително трябва да постигнем много добри резултати в България. Симон може да използва това, че познава добре състезанието, благодарение на предишните си участия и да разчита на качествата на Citroen C2 Super 1600. Теренът много прилича на този, който им предложи Хърватска, където Симон и Citroen C2 се класираха трети и където можехме и да спечелим ако не беше спуканата гума. Този път те трябва да успеят да превърнат възможностите си във върхови постижения.»
Рали България 2007 в резюме…
* Това е 38-то издание на състезанието. То е част от Европейския Рали Шампионат (ERC, 6-ти кръг от 10) и от Българския рали шампионат.
* Рали съоръженията са разположени в град Боровец. Щаб квартирата и залата за представителите на пресата се помещават в хотел Рила. Сервизният парк е разположен на летището в Долна Баня на 24,28 км източно от закрития парк, който се намира в близост до хотел Рила. Боровец е разположен на 70 км югоизточно от София и на 60 км от летището на българската столица.
* Дължината на трасето в тазгодишното издание на състезанието е 735,89 км, от които 286,53 скоростни отсечки, разделени на 13 специални етапа (9 различни маршрута).
* Запознаването с трасето е планирано за вторник 3 юли, от 8,00 до 12,00 ч. за специални етапи 1, 2 и 3 и от 13,00 до 19,00 ч. за специални етапи 4/6 и 5/7, в сряда 4 юли, от 8,00 до 12,00 ч. за специални етапи 8/10 и 9/11 и от 13,00 до 19,00 ч. за специални етапи 12 и 13. Позволени са две обиколки с максимална скорост от 60 км/ч.
* Шейкдаунът е предвиден за четвъртък 5 юли от 12,00 до 17,00 ч. Дължината му е 4 км и се провежда в близост до село Бели Искър на 20 км от Боровец. В близост до хотел Ястребец ще бъде предвиден допълнителен сервизен парк.
* Гуми: Броят на гумите не е ограничен. Трябва да се отбележи, че състезателните екипажи могат постоянно да разполагат в автомобила с две резервни гуми. Използването на пяна против спукване е забранено.
* При автомобилите с две задвижващи колела и атмосферен двигател се позволява използването само на една резервна скоростна кутия. Двигателят е пломбиран.
* Възможно е да се прибегне и до използването на системата Супер рали.
* Етап 1: Петък 6 и събота 7 юли: 407,91 км, от които 147,10 скоростни отсечки (7 специални етапа, 5 от които различни). Стартов подиум пред хотел Рила в 19,01 ч. – специален етап 1: 'Боровец' (2,95 км) – Сервиз А (19,39 ч. / 20 мин.) – Закрит парк от 20,39 ч. – Събота 7 юли – Излизане от закрития парк в 8,30 ч. – Сервиз Б (8,58 ч. / 20 мин.) – специален етап 2: 'Мухово' (28,89 км) – специален етап 3: 'Славовица' (18,24 км) – Прегрупиране (11,02 ч. / 15 мин.) – Сервиз В (11,17 ч. /20 мин.) – специален етап 4: 'Сестримо 1' (30,11 км) – специален етап 5: 'Юндола 1' (18,40 км) – Прегрупиране (13,50ч. / 30 мин.) – Сервиз Г (14,20 ч. / 20 мин.) – специален етап 6: 'Сестримо 2' – специален етап 7: 'Юндола 2' – Сервиз Д (16,53 ч. / 45 мин.) – Закрит парк от 18,08 ч.
* Етап 2: Неделя 8 юли: 328,95 км, от които 135,51 скоростни отсечки (6 специални етапа, 4 от които различни). Излизане от закрития парк в 7,30 ч. – Сервиз Е (7,58 ч. / 20 мин.) – специален етап 8: 'Магистрала 1' (18,24 км) – специален етап 9: 'Церово 1' (29,08 км) – Прегрупиране (10,02 ч. / 50 мин.) – Сервиз Ж (10,52 ч. / 20 мин.) – специален етап 10: 'Магистрала 2' – специален етап 11: 'Церово 2' – Прегрупиране (12,56 ч. / 15 мин.) – Сервиз З (13,11 ч. / 20 мин.) – специален етап 12: 'Белово' (18,60 км) – специален етап 13: 'Белмекен' (22,27 км) – Сервиз И (15,42 ч. / 20 мин.) – Финален подиум след 16,32 ч.
* Citroen вече веднъж спечели в България. Бруно Тири и Стефан Прево се наложиха на състезанието през 2000 г. зад волана на Citroen Xsara Kit-Car.
* Друг Citroen - C2 Super 1600 участва в състезанието, управляван от българите Георги Янакиев / Петър Сивов. Френският пилот Лоран Виана, заедно с Изабел Галмиш, участва със Citroen C2-R2 също както и българският екипаж Георги Гвоздейков / Васко Христов.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!