Между 1954 и 1957 г. Mercedes-Benz произвежда близо 1400 купета Gullwing. Сред тях, 29 екземпляра от купето 300SL, са били с олекотена каросерия, направена изцяло от алуминий, а стъклата - от плексиглас. И днес автомобилът е от най-желаните сред колекционелите. Един от тези 29 екземпляра бе открит наскоро в запустял гараж в Санта Моника, след повече от 40 години под дълбоко прикритие.
Големият специалист по 300SL от десетилетия в Щатите се казва Руди Коничек. Той реставрира уникалния модел на Mercedes в ателието си Rudi & Company. От 29-те автомобила 300SL с алуминиева каросерия до момента той е върнал към предишния им блясък тези с фабрични номера 1 и 6, и със сигурност знае къде се намират останалите, с изключение на един. И това е номер 21, който Руди издирва почти 20 години.
От доста години той има информация, че един 300SL е бил изоставен някъде в Санта Моника, но не знае никакви повече подробности.
През миналата пролет в крайна сметка той успява да локализара и последния автомобил от въпросната лимитирана серия и едва убеждава неговия собственик, човек надхвърлил 90-годишна възраст, да му го предостави, за да го реставрира. Самият Руди с облекчение установява, че това е именно издирваният вече 20 години екземпляр с алуминиева каросерия.
Собственикът на униката се сдобива с него през 1955 г. като подарък от родителите си по повод получаване на престижна диплома. Този път той предоставя дълго търсения автомобил в ръцете на Руди Коничек при единственото условие да възстанови първоначалния му вид. Молбата на Rudi & Company е приета.
Положителни: 0
Отрицателни: 0