Способен да задоволи всички вкусове - 50-тият юбилей на Opel Rekord P2

Общи 30 август 2010 | Auto-Press.net A- A+ 1524 посещения | без коментари

Със своята гама от разнообразни версии, Opel Rekord P2 бележи нови стандарти в средния клас.

Рюселсхайм. Един автомобил, четири различни варианта – никой друг модел в средния клас в началото на 60-те години не е толкова многолик, колкото Opel Rekord P2, отбелязал своята пазарна премиера през 1960 година. Наред с версиите седан с две и четири врати, Opel, който влиза в ролята на пионер в областта на комбитата през 1953 година, предлага модела Caravan (това е името на комби-версията), лекотоварна версия и за първи път през 1961 година – вариант спортно купе. С помощта на допълнителните «луксозни» възможности за оборудване от версиите седан и купе, задвижвани от 1,7-литровия S-двигател с мощност 44 кВт/60 к.с., Opel се насочва към нови целеви групи клиенти, които ценят високо комфорта и спортните характеристики в този автомобилен клас. Успешните продажби доказват, че компанията е на прав път – със своите 786 411 екземпляра (включително 32 026 лекотоварни версии), произведени между 1960 и 1963 година, Opel Rekord P2 се изкачва до позицията на бестселър в средния клас. За известно време той заема и абсолютното второ място по продажби на германския пазар.

Rekord P2 – "Автомобилът такъв, какъвто го харесвате

На премиерата на новия Opel Rekord през месец август 1960 година в общинския център в Рюселсхайм присъстват около 200 журналисти от всекидневници, бизнес-списания, радио и телевизионни станции и седмични новинарски издания. В сравнение със своя популярен предшественик – произвежданият в периода 1957-1960 година модел Olympia Rekord P1, новият Rekord P2 се отличава с модерни трапецовидни форми и по-сдържана линия на оформление на каросерията. (Означението ‘P’ има за цел да подчертае най-важния стилистичен елемент на двете моделни серии – панорамното челно стъкло).

"Леко изпъкналите, извити форми и линии бяха заменени с хоризонтален впечатляващ акцент, пише в пресинформацията за модела по онова време. "при дизайна на новите модели, стилистите на Opel започват от вътрешното пространство. Неговите размери са заложени преди каросерията да бъде оформена като цяло. При запазване на почти идентични външни размери с предходния модел, пространството за пътници и багаж е увеличено. За първи път ключов приоритет за развойните инженери, работили по новия модел, се явяват мерки за пасивна безопасност, като волана с по-ниско разположена централна част и тапицирания горен дял от арматурното табло.

Наред с версиите седан с две и четири врати на модела P2, гамата вече включва и изключително практичния вариант Caravan със сгъваема задна седалка. През 1953 година Opel е един от първите германски автомобилни производители, които представят комби вариант на свой модел в лицето на предишния Olympia Rekord. Лекотоварната версия на P2 използва основата на Caravan, но вместо остъклена в задната част каросерията му е напълно затворена отстрани. Моделът е насочен към търговските пътници и притежателите на малък бизнес. "Новият Rekord – автомобилът такъв, какъвто го харесвате, обещава рекламата по онова време.

Моделът Rekord P2 се оборудва серийно с тристепенна механична предавателна кутия и лост за превключване на кормилната колона. По желание от пролетта на 1962 година се предлага и четиристепенен механизъм, както и полуавтоматична трансмисия "Olymat. Стандартният двигател на модела е четирицилиндров, 1.5-литров "късоходов агрегат, развиващ максимална мощност 38 кВт/50 к.с. По-мощната 1.7-литрова версия с 40 кВт/55 к.с. се предлага срещу доплащане в размер на 75 германски марки.

"Rekord Coupé – автомобил, който ще обичате

Opel поднася изненада в автомобилния свят на изложението IAA през 1961 година, представяйки премиерата на още един нов вариант на модела P2. За първи път в историята на Opel Rekord, той се предлага и с фабрично изпълнена каросерия тип спортно купе. Моделът с две врати е изключително привлекателен и се отличава със луксозно серийно оборудване, като отопление на постъпващия в купето свеж въздух, индивидуални седалки, велурени постелки на пода, светлинен клаксон, светлини за движение на заден ход и двутонален звуков клаксон. 1,7-литровият S-двигател с максимална мощност 44 кВт/60 к.с. е в състояние да ускори Rekord P2 Coupé до максимална скорост от 140 км/ч.

"Rekord Coupé – aвтомобил, който ще обичате гласи рекламният слоган, използван от Opel за този елегантен и динамичен модел. В крайна сметка версията Coupé успява да спечели сърцата на 33 816 клиента и се превръща във вдъхновител на цял нов жанр в продуктовата гама на марката Opel. Версиите Coupé на Kadett и по-късните издания на Rekord и Commodore с времето стават неизменна част от палитрата модели на Opel.

Rekord "L – "Лукс и динамика от висша класа

Върховият модел от серията P2 е представен през месец юни 1962 година. Подобно на Opel Captain, който по това време е най-добре продаващият се шестцилиндров автомобил в Германия, версията седан на Record също получава луксозен вариант с означение "L. Той е оборудван серийно с 1,7-литровия S-двигател с максимална мощност 44 кВт/60 к.с., използван при модификацията Сoupé, допълнителната четиристепенна предавателна кутия, отопление, индивидуални седалки с възможност за сгъване, декоративни тасове на колелата, хромиран накрайник на ауспуховата тръба и много други. Цената на "лукса и динамиката от висша класа възлиза на 7 935 германски марки - за сравнение стандартният седан с четири врати на P2 струва 6 960 германски марки.

С представянето на модела Rekord P2, Opel се превръща в изключително популярна марка сред автомобилните потребители. Rekord е първостепенен избор в средния автомобилен клас и дълго време задържа втората позиция в ранглистата по продажби. През есента на 1963 година гамата от модели P2 е заменена от новия Opel Rekord A, като общият тираж на производството на Р2 достига 786 411 автомобила.

 
Ключови думи:   411, caravan, Opel Rekord
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте