Фейслифтът на Opel Antara щурмува Подбалкана

Общи 16 май 2011 | Speed-Press.com A- A+ 6180 посещения | без коментари

Фейслифтът на Opel Antara вече е в България и бе подложен на сериозен двудневен тест до село Енина, Казанлъшко, от журналистите от специализираните медии.
Автомобилът привлича с повече градски шик, но и с увеличени офроуд възможности, като повечето промени са направени в посока практичност. Дизайнерите са прекроили радиаторната решетка, променени са и фаровете за мъгла, които са разположени по-високо, в по-скъпите версии са предвидени и 19-цолови джанти. Ако наредите стария модел до фейслифта, в заден ракурс може би трудно ще доловите разликата, но за сметка на това „физиономиите" се различават значително. Най-видимата разлика е озадачаващо ниско разположената маска, която можете да свалите, ако високите градски бордюри ви притесняват. Всъщност тя е от гъвкав материал, и целта й е да предотвратява нахлуването на вода на магистрала.
Интериорът е претърпял редица положителни промени, като материалите са станали по-качествени. Конструкция на конзолата и наличието на електрически бутон за ръчната спирачка позволяват повече място за лични вещи.
Най-многобройни са нововъденията в техническо отношение. Първоначално имах възможност да тествам версията с 2,2-литров CDTi двигател с максимална мощност 184 к.с., заменил 2,0-литровия с макс. 150 к.с. В случая моторът бе куплиран с 4х4 автоматична предавателна кутия, която е част от стандартното обзавеждане.
Автомобилът стои стабилно на пътя, като се вземе предвид, че минахме по Подбалканската линия, а на моменти дори имахме възможност да усетим и спортните наклонности в характера му. Шофьорската позиция е доста удобна, видимостта отлична, огледалата прибрахме със специален бутон, когато ни се наложи да минем през тесен портал, но най-много ми допадна огромният волан, който ти дава усещането, че караш солиден камион. Шумоизолацията също е на добро ниво, инженерите са се погрижили с редица мерки, сред които и допълнителния ламиниран слой на челното стъкло.
Antara не ни подведе и по тесните сокаци на село Енина, както и по почти офроуд отсечката към хотел „Пъстървата", сякаш нарочно подбрана от организаторите на теста, за да ни подготви за изпитанието на следващия ден - малък поход „извън пътя", с няколко дълбоки нагазвания в придошлите реки. В тези ситуации добра работа свърши Hill Assist системата (асистент за потегляне при наклон). След като солидно поизпотихме нашия нов дизелов познайник, финиширахме със среден разход 10,7 л/100 км. До бутона Eco прибягнахме просто, за да проверим как стоят нещата в този режим и очакванията ни се оправдаха - сякаш някой опъна юздите на нашето конче.
На следващия ден потеглихме към Калофер, но по черните пътища и през горските серпентини. Този път за разнообразие заложихме на по-евтина бензинова версия с 2,4-литров Ecotec мотор с макс. мощност 167 к.с., куплиран с 6-степенна механична 4х4 предавателна кутия, при което до 100% от мощността могат да преминат към предните колела, или да се разпредели в отношение 50:50 между предния и задния мост. След като преодоляхме тесни коловози, влажни тревисти терени, няколко спускания и изкачвания и като за капак - три пъти прекосихме река, отчетохме разход 12,2 л/100 км, който всъщност е разумен предвид обстоятелствата. След нулирането му, и една магистрала по-късно, данните вече сочеха 10,9 л/100 км. По каталожни данни този мотор изразходва средно 9,1 л/100 км. Макар че новата Antara е „мислена" повече за градска кола, ако сте почитател на риболова и активния начин на живот, тя определено ще ви се понрави.
Поръчките на обновения модел за България вече са отворени, като базовите цени за най-скромната бензинова версия с предно предаване започват от 43 930 лв. Наточеният дизелов автоматик ще ви излезе 62 995 лв.

 
Ключови думи:   antara, opel
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте