Въпреки обявения курс към икономии във Формула 1 разходите набъбват от година на година, съобщават специализираните сайтове.
Общата сума, похарчена от всичките единадесет отбора за 2006 г., е $ 2,986 милиарда спрямо $ 2,815 милиарда за 2005-а. Парадът на разточителството отново се води от обичайните заподозрени - Тойота ($ 418,50 млн.), Ферари ($ 406,50 млн.) и Макларън ($ 402,00 млн.), а Хонда, БМВ-Заубер и Ред Бул бързо ги догонват. Любопитното е, че Рено, който през сезон 2006 подпечата втората си поредна титла при конструкторите, е едва шести в списъка с $ 342,00 млн. Данните показват, че всяка спечелена точка е излизала повече от солено на Тойота - $ 11,96 млн., докато френският тим е стигнал до върха с “едва” $ 1,57 млн. за всяка от 206-те си шампионски точки.
Естествено, тимовете са се изръсили най-много за двигатели. За Хонда например сумата е $ 250 млн. - 65 процента от целия бюджет на японския екип. Тук отново прави впечатление разумната политика на Рено - $ 125 млн. Средният разход на големите отбори за аеродинамичните пакети е $ 60 млн., а за тестове и състезания - $ 40 млн. При заплатите на пилотите има интересно разместване на пластовете - след оттеглянето на Михаел Шумахер най-високоплатен ще бъде наследникът му във Ферари Кими Райконен - $ 51 млн., а Антъни Дейвидсън ще взима по-малко от милион в Супер Агури.
Отбор Разходи - Точки - Цена/точка
Тойота $ 418,50 - 35 - $ 11,96
Ферари $ 406,50 - 201 - $ 2,02
Макларън $ 402,00 - 110 - $ 3,65
Хонда $ 380,50 - 86 - $ 4,42
БМВ-Заубер $ 355,00 - 36 - $ 9,86
Рено $ 342,00 - 206 - $ 1,57
Ред Бул $ 252,00 - 16 - $ 15,75
Уилямс $ 195,50 - 11 - $ 17,77
Спайкър $ 120,00 - 0 -
Торо Росо $ 75,00 - 1 - $ 75,00
Супер Агури $ 57,00 - 0 -
Забележка: Посочените суми са в милиони долари.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!