Хамилтън спечели първа победа във Ф1 след драматичен канадски трилър

Общи 11 юни 2007 | RS-Auto.bg A- A+ 2295 посещения | без коментари

Новата звезда на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън спечели своята първа победа във Формула 1 след истински трилър на пистата “Жил Вилньов” в състезанието за Голямата награда на Канада, 6-ти кръг от шампионата. Драматичната надпревара бе изпълнена с множество катастрофи, четири “Коли за сигурност”, изключително тежък инцидент на Робърт Кубица (БМВ-Заубер), наказания, черни знамена (дисквалификация) за Фелипе Маса (Ферари) и Джанкарло Фисикела (Рено) и др. Кубица едва не загина на пистата след сблъсък с повече от 200 км/ч. Добрата новина е, че той е в стабилно състояние и е в съзнание в местната болница в Монреал!

Втори в Канада финишира Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер), а трети Алекс Вурц (Уилямс-Тойота). Четвърти и пети останаха съответно Хейки Ковалайнен (Рено) и Кими Райконен (Ферари). Шестото място е за Такума Сато (Супер Агури), който след страхотна маневра успя да изпревари Алонсо 3 обиколки преди края. След множество перипети и наказание от 10 секунди световният шампион Фернандо Алонсо (Макларън-Мерцедес) остана едва седми.

Победата на Хамилтън му позволи да дръпне с 8 точки на Алонсо във временното класиране в шампионата преди Гран при на САЩ още следващата седмица. Маса пък вече изостава от британеца с цели 15 точки

На старта стартиралият от второ място Алонсо се опита да изпревари от външната страна на първия завой тръгналия първи Хамилтън. Испанецът обаче загуби сцепление и се озова извън пистата. Болидът му премина през асфалта на зоната за сигурност и Алонсо мина напряко през завоя. Междувременно Хайдфелд вече бе излязъл втори. Ако беше спечелил позиция при тази маневра, Фернандо най-вероятно щеше да бъде наказан от комисарите на ФИА. Малко по-назад Маса изпревари Райконен, а финландецът беше минат и от стартиралия седми Розберг. Хамилтън поведе спокойно колоната, а Алонсо успя да удържи третата позиция. Така след 1-та обиколка временното класиране изглеждаше така: 1.Хамилтън, 2.Хайдфелд, 3.Алонсо, 4.Маса, 5.Розберг, 6.Райконен, 7.Фисикела, 8.Кубица и др. Бътън бе първият пилот, който отпадна, след като не успя да стартира изобщо.

След напрегнатите първи 2 обиколки, състезанието влезе в по-спокоен ритъм. Към 14-та обиколка Хамилтън вече водеше с около 11 секунди на Хайдфелд и 15 секунди на Алонсо. Плътно зад световния шампион бе Маса. Това очевидно не харесваше на Алонсо, който за кратко загуби концентрация и в 15-та обиколка отново мина, този път през тревата на втория завой. Фернандо загуби още време и бе застигнат напълно от Маса.В средата на колоната Спийд се опита да се качи върху един от автомобилите на Уилямс и счупи своето окачване.

В 18-та обиколка Алонсо допусна нова грешка на първия завой, мина през тревата за втори път и бе изпреварен от Маса без проблеми. Колата на Фернандо не се държеше добре на пистата и бавно, но сигурно Розберг също започна да го настига. В 20-та обиколка Хайдфелд бе първият от лидерите, който спря в пита, последван от Люис.

След първия пит-стоп на Хамилтън започна и истинската лудница на пистата “Жил Вилньов”. Следващите обиколки до финала се превърнаха в истински състезателен хаос и спиращи дъха ситуации.

Ейдриън Сутил (Спайкър) катастрофира на 4-ия завой и на пистата за първи път се появи “Кола за сигурност”. Четвъртия Алонсо и петия Розберг веднага влязоха в бокса. Тук спорното е кога точно те направиха зареждане, защото по-късно и двамата бяха наказани с по 10 секунди заради това, че са влезли в пита в този момент. Рон Денис беснееше в бокса, а един от стюардите няколко обиколки по-късно му донесе някаква уточнителна информация за наказанието. Както е известно, от тази година пилотите нямат право да влизат в пита веднага след появяването на “Колата за сигурност”. Те могат да сторят това едва, след като колоната от болиди се пренареди и главния съдия на състезанието прецени и отвори пита.

В цялата суматоха потърпевши се оказаха и Маса и Фисикела, които след като заредиха с бензин и сложиха нови гуми в първия си стоп не видяха, че в края на бокса свети червен светофар и излязоха на пистата. По-късно на Фелипе и Джанкарло им бяха показани черни знамена и бяха дисквалифицирани от състезанието. Роберт Кубица (БМВ-Заубер) обаче съобрази това и остана да чака зелен сигнал на изхода на пита. В класирането настъпиха сериозни промени, но Хамилтън все още беше лидер. Райконен пък влезе заедно с Маса в бокса и трябваше да изчака механиците на Ферари, които пред очите му сменяха гумите на Маса. Двете коли на “Черните кончета” направиха първите си спирания едновременно.

Само няколко минути след, като състезанието бе рестартирано, в 27-та обиколка Кубица се сблъска с Ярно Трули (Тойота) на правата преди фибата “L`Epingle” и катастрофира зверски с повече от 200 км/ч. Полякът се вряза в задната част на колата на Ярно, болидът на БМВ подскочи, първо се заби в една от стените покрай пистата, а после се разцепи и във втора стена. Автомобилът на Кубица мина напряко през трасето и направи няколко салта във въздуха. Навсякъде се разхвърчаха отломки, а единствено кокпитът с пилота оцелял от серията удари и преобръщания се приземи на асфалта от другата страна на трасето. Като, че ли Кубица бе в безсъзнание, но телевизионните кадри показаха как той си мърда пръстите на лявата ръка. На пистата се появи за втори път “Кола за Сигурност”, която остана около 10 обиколки.

След бързата намеса на медицинския екип, Кубица бе изваден от кокпита и бе откаран веднага с хеликоптер в болница в Монреал, където бе стабилизиран и бе установено, че има счупен крак. В същото време всички на пистата и пред телевизорите се молеха всичко с Роберт да е наред. В самото състезание Хамилтън водеше пред Хайдфелд и Дейвидсън, който все още не бе спирал в бокса.

След втория рестарт в 34-та обиколка Хамилтън отвори разлика на Ник, а Алонсо след наказанието си се движеше едва 15-ти. Трети в този момент бе Марк Уебър. След двете “Коли за сигурност” в класирането на пистата в средата на колоната настъпи истински хаос. Райконен се бореше с Ралф Шумахер за шестото място, а Вурц и Ковалайнен се бяха промъкнали пред тях. Няколко тура по-късно Розберг и Трули се завъртяха на първия завой без да се докоснат и изостанаха назад в класирането.

В 50-та обиколка предното крило на Кристиян Алберс се счупи на 4-ия завой. По пистата имаше множество отломки и Алонсо едва не се заби в стената. След бясно каране Фернандо се доближи до Кими Райконен и освен с него се бореше и със своя автомобил, който очевидно имаше проблем със стабилността си. На пистата за трети път се появи “Кола за сигурност” и комисарите побързаха да изчистят множеството елементи от счупилото се крило на Алберс.

Третият рестарт на надпреварата не продължи дълго, след като Витантонио Лиуци (Торо Росо) се разби на “Стената на шампионите” на последния шикан и Колата за сигурност отново направи кашата още по-голяма. Все пак това се оказа последното й излизане и Хамилтън за пореден път дръпна на Хайдфелд при рестарта. По-рано и двамата бяха направили и вторите си пирания. По едно време дори Барикело бе трети, но бразилецът трябваше да влезе в бокса иначе щеше да му свърши бензина. Така Вурц се придвижи до третата позиция. Със стратегия с един стоп, стартиралият последен Ковалйнен финишира четвърти.


Следващия старт е на пистата "Индианаполис" за Гран при на САЩ на 17 юни.

 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте