Хенрик Фискер, бивш дизайнер в BMW и съосновател на едноименната компания Fisker Automotive, се оттегля от компанията, която е специалист в производството на плъгинхибриди. Причината е несъгласието му с бизнес стратегията на ръководството й.
Компанията не е произвеждала автомобили от миналото лято и спешно се нуждае от капитал, за да пусне нов модел. Fisker Automotive дори се обърна към китайски инвеститори.
Под неговото ръководство компанията е произвела над 2000 луксозни плъгинхибрида. 49-годишният Фискер е бил шеф на дизайнерски отдели в BMW, Ford Motor Co. и Aston Martin, преди да създаде Fisker Automotive през 2007 г., а първият модел Karma излиза на пазара през 2011 г.
Тони Позавац, който оглави компанията през август, твърди, че в момента текат сериозни преговори с инвеститори. Миналия месец бяха публикувани редица репортажи, в които усърдно редом с Fisker Automotive се спрягаше името на китайския холдинг Zhejiang Geely, собственик и на шведската марка Volvo в момента.
След 13-месечно управление Хенрик Фискер се отказа от ръководния си пост през февруари миналата година и тогава компанията нае Том ЛаСорда, бивш главен изпълнителен директор на Chrysler Corp. Той напусна обаче през август и именно тогава Позавац застана начело.
Историята познава редица случаи, когато създатели на компания, дали й дори и името си, се оттеглят от нея, но влиянието им продължава да се усеща в следващите й модели. Определено излизането на Karma беше събитие на автомобилната сцена и тогава видяхме, че екологичните автомобили могат да изглеждат също толкова вълнуващо, както и спортните.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!