- 50% от търсещите нов автомобил са склонни на алтернатива
За втора поредна година, J.D. Power and Associates провежда изследване, целта на което да се определи колко от американските потребители, които обмислят покупка на нов автомобил са склонни да изберат алтернативен вариант- кола с хибридна задвижваща система.
Според резултатите от изследването Alternative Powertrain Study за 2007 година, "апетитът на клиентите за хибридни коли е намалял спрямо миналата година. Тогава около 57% от анкетираните за заявили, че биха се спрели на превозно средство с алтернативно задвижване, докато сега това са направили само половината. В изследването на J.D. Power and Associates са взети предвид становищата на над 4 000 потребителя, които възнамеряват да си закупят нов автомобил през следващите две години.
Във възрастовите глупи се наблюдава интересен факт. Докато общият интерес към хибрите е около 50%, при потребителите от 16 до 25 години той е намалял от 73% през 2006 година, до 60% през тази. Младите вече май не ги е грижа толкова много за околната среда?! "В изследването за 2006 година, ние забелязахме, че много често клиентите надценяват икономичността на хибридно- електрическите автомобили и спадът в обмислянето на закупуване на хибриди през 2007 година може да е резултат от осмислянето на реалната икономичност, заявява Майк Маршал, директор на подразделението Развиващи се автомобилни технологии на J.D. Power and Associates.
За сметка на понижението в потребителския интерес към хибридите, данните от проучването сочат, че интересът към дизеловите автомобили почти се удвоил. Докато през 2006 година, идеята за дизелова колата е била привлекателна само за около 12% от анкетираните, то сега резултатът е на ниво от 23%.
"С представянето на все повече алтернативни задвижвания и горива от страна на автомобилнат индустрия, потребителите ще продължат да променят пазара през следващите няколко години, заявява Маршал. "Като се има предвид високата цена на горивата, зависимостта от чуждестранни мносители на суров петрол и непрекъснато увеличаващият се фокус върху екологията и съответно тяхното влияние върху преценката на потребителите, автомобилните производители не само ще трябва да положат усилия в производството на по- икономични коли, но и да разнообразят максимално своите възможности, допълва той.
В същото време стана ясно, че през следващата година германският гигант Audi ще представи на пазара най- чистата дизелова технология, позната до момента.
Новите задвижващи агрегати, които ще се вграждат в автомобилите на марката, ще се появат в средата на годината и ще гарантират минимални вредни емисии. При новата дизелова технология на Audi ще се наблюдават изцяло нов пиезо- електричен комън рейл, с налягане на инжекторите от 2 000 бара, нова изпускателна система с рециркулация и оптимизирана турботехнология.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!