Неотдавна флагманът на руския автопром показа електромобил, развит на базата на Калина. А сега демонстрира хибридна Приора, която ще бъде показана на широката публика по време на автосалона в Москва.
Отвън хибридната Приора се различава от стандартната по различния си боди-кит - прагове, радиаторна решетка, заден спойлер, предна и задна броня. Колата е ясно обозначена и с надписи Lada Priora Grand Hybrid, на предницата и Grand Hybrid на предните калници и капака на багажника. Вътре колата не се различава от стандартното изпълнение, но по-нататък от АвтоВАЗ обещават нови седалки.
Схемата, реализирана при Приора, се нарича от специалистите паралелен хибрид - при него в ускоряване електромоторът помага на бензиновия, а при спиране работи като генератор, зареждайки акумулаторите. Тази система не е толкова скъпа, като при смесените хибриди на Toyota, например, и не изисква акумулатори с повишен капацитет, които, естествено, са по-големи, тежки и скъпи.
При Приора Гранд Хибрид конкретно в системата са включени 1,6-литров бензинов двигател с мощност 98 к.с., 5-степенна механична предавателна кутия и монтиран между мотора и трансмисията 10-киловатов електромотор-генератор.
В стандартен режим системата работи, като тръгва на бензин, а електромоторът подпомага работата при по-яко натискане на газта. Предвидени са два режима на работа - Спорт или Екология. При първия бензиновият и електрическият двигатели работят съвместно, за по-експедитивно ускоряване, а при втория повече работи електромотора, за да се икономисва гориво. Цифрите за това са следните - в града хибридът използва 6 литра бензин на 100 км, докато на нормалната Приора за целта са нужни минимум 9,8 литра.
Приора Гранд Хибрид е и по-пъргава от стандартната машина - при маса от 1198 кг хибридът се ускорява до 100 км/ч 10 секунди, а максималната му скорост е 200 км/ч. Аналогичните показатели при обикновената Приора са по-скромни - 1088 кг, 11,5 сек. и 183 км/ч.
Представителите на автозавода твърдят, че обслужването на хибридната версия няма да създаде проблеми - разположеният под пода на багажника никелметалхидриден акумулатор е с дълготрайност пълния живот на автомобила, а цената на сервизните прегледи ще е по-скъпа от тази за нормалната Приора със символичните 1-2%.
През ноември 2011-а дилърите ще получат първите машини, а цената ще бъде обявено малко преди това през септември по време на автосалона.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!