АвтоВАЗ представи фотографии и данни за хибридната Приора

Общи 08 април 2011 | Auto-Press.net A- A+ 2125 посещения | без коментари

Неотдавна флагманът на руския автопром показа електромобил, развит на базата на Калина. А сега демонстрира хибридна Приора, която ще бъде показана на широката публика по време на автосалона в Москва.

Отвън хибридната Приора се различава от стандартната по различния си боди-кит - прагове, радиаторна решетка, заден спойлер, предна и задна броня. Колата е ясно обозначена и с надписи Lada Priora Grand Hybrid, на предницата и Grand Hybrid на предните калници и капака на багажника. Вътре колата не се различава от стандартното изпълнение, но по-нататък от АвтоВАЗ обещават нови седалки.

Схемата, реализирана при Приора, се нарича от специалистите паралелен хибрид - при него в ускоряване електромоторът помага на бензиновия, а при спиране работи като генератор, зареждайки акумулаторите. Тази система не е толкова скъпа, като при смесените хибриди на Toyota, например, и не изисква акумулатори с повишен капацитет, които, естествено, са по-големи, тежки и скъпи.

При Приора Гранд Хибрид конкретно в системата са включени 1,6-литров бензинов двигател с мощност 98 к.с., 5-степенна механична предавателна кутия и монтиран между мотора и трансмисията 10-киловатов електромотор-генератор.

В стандартен режим системата работи, като тръгва на бензин, а електромоторът подпомага работата при по-яко натискане на газта. Предвидени са два режима на работа - Спорт или Екология. При първия бензиновият и електрическият двигатели работят съвместно, за по-експедитивно ускоряване, а при втория повече работи електромотора, за да се икономисва гориво. Цифрите за това са следните - в града хибридът използва 6 литра бензин на 100 км, докато на нормалната Приора за целта са нужни минимум 9,8 литра.

Приора Гранд Хибрид е и по-пъргава от стандартната машина - при маса от 1198 кг хибридът се ускорява до 100 км/ч 10 секунди, а максималната му скорост е 200 км/ч. Аналогичните показатели при обикновената Приора са по-скромни - 1088 кг, 11,5 сек. и 183 км/ч.

Представителите на автозавода твърдят, че обслужването на хибридната версия няма да създаде проблеми - разположеният под пода на багажника никелметалхидриден акумулатор е с дълготрайност пълния живот на автомобила, а цената на сервизните прегледи ще е по-скъпа от тази за нормалната Приора със символичните 1-2%.

През ноември 2011-а дилърите ще получат първите машини, а цената ще бъде обявено малко преди това през септември по време на автосалона.

 
Ключови думи:   lada priora, toyota
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте