Ако сте запознати с класическите автомобили, няма как да не сте чували за испанската компания Hispano-Suiza. Тя е създала едни от най-желаните автомобили от колекционерите в цял свят. Те не са просто автомобили, а по-скоро автомобилни произведения на изкуството. Hispano-Suiza H-6C от 1932 г. е впечатляващ двуместен кабриолет, но в ръцете на Андре Дюбонет, състезател и бивш пилот от Първата световна война, колата се превръща в нещо уникално. С помощта на специалиста в областта на изграждане на автомобили Жак Соутчик и инженера Антоан-Мари Чедрю, H-6C получава първото независимо окачване на четирите колела, както и иновативен аеродинамичен бодикит, стъкла и врати, вдъхновени от авиацията. Моделът е наречен с името Xenia и прави дебют през 1937 година. Под капака му се крие 8-литров 6-цилиндров редови двигател, произвеждащ мощност от 144 к.с. и развивал максимална скорост от 201 км/ч.
След като изчезва със започването на Втората световна война, Xenia се появява отново в Париж през 1946 г. Тя е купенa и реставриранa от Ален Балерт, председател на клуб Hispano-Suiza. След смъртта му се озовава в ръцете на американския колекционер Чарлз Морз. Напълно възстановена, Xenia участва на колекционерското автомобилно изложение Pebble Beach Concours dElegance през 2000 г.
Днес революционната и красива Xenia е изложена в музея Mullin Automotive в Окснард, Калифорния.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!