Обемите на продажби на нови коли в Япония, според резултатите на първите шест месеца на годината са достигнали най-ниското си ниво от 30 години насам. Според Асоциацията на автомобилните дилъри на страната - Japan Automobile Dealers Association, от началото на годината досега са били продадени само 1,8 милиона коли, което е с 10,5 процента по-малко от миналата година. Интересно сравнение е, че същата цифра нови автомобили са купили за първите шест месеца на 1975 година.
Сериозният спад в продажбите се наблюдава практически при всички местни марки - Toyota е реализирала през юни с 13 процента по-малко коли, отколкото за същия месец миналата година, Mazda с на 13,5 процента по-малко. Продажбите на Honda за същия месец са паднали с 8,2 процента, а Nissan съобщава за намаление от 6,3 процента.
Според аналитиците, намалялото търсене на нови автомобили се обяснява на първо място с остаряването на японската нация, а пенсионерите не бързат да сменят често колите си. Спадът в продажбите е свързан и със закъснението в изкарването на пазара на новите модели. Повечето японски производители се стараят да стартират продажбите на новите си модели по-близко към есента, което донякъде обещава, че във втората половина на годината продажбите ща нараснат.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!