Active Safety Experience - от Mercedes за вашата безопасност!

Main May 5, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 1058 views | no comments

През целия уикенд на пистата в Божурище безжалостно се търкаха гуми за хиляди левове. И то от автомобили като последните S, R, С и М-клас на Mercedes, които участниците непрeкъснато си разменяха. Но за спасението на пътя пари не се жалят. Именно това направи официалният представител на гиганта Daimler-Chrysler у нас - Балкан Стар, като покани инструкторите по пътна безопасност на автопроизводителя да понаучат на това-онова журналисти и собственици на автомобили на трилъчната звезда.

Програмата на Mercedes-Benz - Active Safety Experience, не е училище за пилоти, въобще не е и училище. За два часа не може да се научи никой да кара в аварийни ситуации или пък да преминава през завой с вратите напред. Главната идея на краткия курс е да се разбере, че критичната ситуация идва бързо и неочаквано, дори бавното градско каране с 50-60 км/ч може да стане критично с изгубване на контрол върху колата. Именно тук идва помощта и подсказването на щутгардци, че трябва да се разчита на системите за безопасност, но и правилно да се "разговаря" с тях. Пътем се изсипаха доста добри думи от инструкторите по отношение на електронните системи за безопасност на марката - АBS, Brake Assist, Pre-safe и ESP.

Карането включва няколко упражнения на сух и мокър асфалт - змейка, спиране и завой, както и ситуация на попадане от сухо на мокро и екстренно спиране на изключително хлъзгава повърхност. В такива условия пределът на възможностите на автомобила и шофьора са в рамките на 60-70 км/ч, но човек трябва да премине през нещо подобно, за да разбере опасността. Най-добре е това да стане на полигон, а не в условията на натоварено движение или в завой.

Това, което Балкан-Стар предложи на Божурище - ден за активна безопасност, беше по същината си интересна рекламна и ПиаР акция, както за фирмата, така и за безопасността при каране. Същината на идеята в последния аспект е да се усетим, колко тънко е равновесието на силите, действащи върху автомобила при движение, че дори и ниските скорости могат да докарат големи неприятности.

Може би най-добре илюстрира идеята на курса девизът му: "Ние правим все по-безопасни автомобили. Но какво да кажем за шофьорите?" Наистина и най-изтънчената електронна система не може да помогне там, където масата от шофьори работи 80% инстиктивно и 20% осъзнато и контролирано. Никой и нищо не може да помогне там, където "зръцето зад волана" е напълно безмозъчно. Дори и най-съвършенният Mercedes.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...