Audi Q3 – не станаха ли вече множко кросовърите? +видео

Main April 19, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 2365 views | no comments

Марката Audi определено е в подем, но като че ли станаха доста множко кросовърите в гамата й - Q7, Q5, A6 Allroad, A4 Allroad, а сега и Q3. Дали са нужни всичките и толкова много? Само времето ще може да каже.

Автомобилните салони в Ню-Йорк и Шанхай тази година стартират почти едновременно, но китайският определено се котира по-добре. Най-вече заради размерите на вече първият в света по големина автопазар. Поредното потвърждение на това е представянето на Audi Q3 именно в Поднебесната империя. Е, ще кажат специалистите, за Щатите Q3 е малко малък – с четвърт метър е по-къс от Q5 и дори е по-къс от братовчеда" си Volkswagen Tiguan!



Външно Q3 и Q5 си приличат доста, по-малката кола се отличава с шестоъгълната си радиаторна решетка и има друга форма на обикалящите основните светлини дневни светодиоди. Силовият агрегат е разположен напречно като при Тигуан, но междуосието на аусито е по-голямо с 26 мм, което е осигурило повечко място вътре в купето, но е намалило багажният обем - 460 - 1365 л за Q3 срещу 470 - 1501 л при Тигуан. Капакът на мотора и задната врата на Audi са от алуминий, което отчасти е помогнало на Q3 да е малко по-леко от народната кола – базовият вариант с предно задвижване е с тегло под 1500 кг.

В случая с Audi, обаче, няма да видим новия народен мотор 1.4 TSI, който се разпростря в почти всички компактни, пък и средни модели на вълчата" групировка, а минимум двулитрови варианти – 140 к.с. турбодизел 2.0 TDI с шестстепенна механична кутия или пък най-скромната бензинова версия - турбочетворка 2.0 TFSI, дефорсирана до 170 к.с. с пълноприводна трансмисия quattro и съединител Haldex, подкарващ при нужда задните колела, с механична кутия или с роботизирана S tronic - със седем предавки и мокри съединители. Тя е с променени алгоритми на работа – при движение по инерция сега S tronic-ът може да освобождава двата съединителя и заради по-висока икономичност така да позволи на колата да се търкаля свободно на неутрална позиция, което заедно с другите мерки за намаляване ящността" обезпечава среден разход на гориво на нивото от 5,2 л/ 100 км. Освен това, положителна роля в повишаване на ефективността играе и ниският коефициент на аеродинамично съпротивление - 0,32.

Топ-вариантите са турбодизеловото Audi Q3 2.0 TDI с мощност 177 к.с. и бензиновия мотор 2.0 TFSI с мощност 211 к.с.. Те ще се предлагат само със задвижване на четирите колела и с трансмисията S tronic. Независимо от типа и мощността на мотора в негова помощ ще са системи за регенерация на енергията при спиране и Start/Stop.

Като опция ще се предлага системата Audi drive select, позволяваща да се променя производителността на електроусилвателя на волана и остротата" на работа на педала на газта, в комбинация с включени в окачването електронно управлявани амортисьори. В спомагателната електроника има имитация на блокировки на междуколесните диференциали, включени са система за подпомагане на спускането и камера, разпознаваща пътните знаци.

Audi Q3 ще се прави в завода на поделението Seat на Volkswagen в Марторел, Испания, което в момента не изпитва затруднения за производството на испанските коли, заради хроничното им вече ниско търсене. Там ще могат да се правят до 100 000 от новия паркетник годишно, което, ако се осъществи, ще направи новото Q3 втори по популярност кросовър на Audi – миналата година бяха произведени 48 000 всъдехода Q7 в Братислава и 155 000 Audi Q5 в Инголщад.

Продажбите започват през юни, а цената за Германия е 29 900 евро. От компанията акцентират и върху факта, че колата ще може да бъде поръчана и с последното поколение на MMI навигационно-мултимедийната система Същата ще се предлага и с Bluetooth интегриран интернет телефон, както и с WLAN hotspot функция за интернет свързаност.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...