Луксозната марка на Toyota Lexus, представи пред широката публика новия си хибриден концепт Lexus LF-Gh – луксозен седан от класа Grand Touring. По думите на ръководителя на проекта Кенго Мацумото, дизайнът на концепта демонстрира баланс на качества, които често са явяват противоположни едно на друго - LF-Gh е стилен и едновременно с това практичен, и намира баланс между успокоението и енергията, между стила и функционалноста".
Названието на прототипа идва от думите Lexus Future Grand Touring Hybrid и е много възможно на базата на този концепт скоро да видим нов модел Lexus GS, защото сегашното поколение на модела се прави вече шест години и планираната му смяна е за 2012-а. Сегашният модел се продава доста вяло и една от основните пpичини за това е че главните конкуренти - BMW, Mercedes и Audi, изкараха нови модели, а Lexus продължава с модел образец 2005-а.
Изложбеният модел е направен за да се проучат впечатленията на евентуалните клиенти. Дизайнерите ще отбележат всички положителни и отрицателни мнения, по време на автосалона в Ню-Йорк и ще ги имат предвид при създаването на серийния модел. Единственият детайл, който според твърденията на хора от Lexus ще бъде точно същият при серийните коли е радиаторната решетка с нов дизайн, описван от създателите на колата като агресивен и смел, а формата му като вретенообразна. За да подчертаят гладкостта на купето, дизайнерите са съкратили" външните огледала и дръжки, а минимизираните отвърстия на ауспусите намекват за минималното количество изхвърляни в атмосферата вредности.
С какво ще поразява конкуренцията новата кола? Не с размери, защото при прототипа габаритите са 4890 х 1870 х 1450 мм, т.е. много близки до тези на основните съперници. За привличането на клиентите се разчита на хибридните мотори. Сега бизнес-седанът има само една такава модификация – 450h с 3,5-литров, бензинов, шестцилиндров мотор и електромотор. При новото поколение гамата ще е разширена и в двете посоки – нагоре и надолу по мощност.
Най-големи са промените във външността – досегашната сдържана стилистика с обозначение L-finesse, ще отстъпи място на далеч по-агресивен вид. Подобно на конкуренцията, японските дизайнери са измислили решетка, която да не може да се сбърка с никоя друга. При BMW са двата бъбрека", при Audi трапецът, у Mercedes е хромиран щит с хоризонтални планки, а у Lexus вече ще е… многоъгълник, стиснат" в страните си.
За интериора няма почти нищо, а от прес-релиза се твърди, че е ориентиран към водача. В центъра на таблото е разположен стилен аналогов часовник, който, по думите на японците, отразява промяната в дизайнерската философия на марката. Технически подробности също почти няма, ясно е че колата е луксозна, четириместна и е развита върху платформа със задно задвижване.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!