Auris - златното момче на Toyota

Main May 18, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 892 views | no comments

Приказката за златното момиче на Toyota - Corolla, която стана най-успешния и масов автомобил в света /над 25 милиона продажби/ не завърши, а се раздели на две части. . Вместо един модел с различни варианти на купето, както беше досега, японците предлагат вече два различни автомобила. Единият от тях си остана седан и продължава нататък със славното име Corolla, а другият е вече много ярък и интересен хечбек с напълно ново име - Auris, с много родствени черти с другия нов модел Yaris на марката, с интересно купе и не по-малко интересни вътрешни решения. Първият вариант се прави в Туция, а вторият във Великобритания. Турският вариант е това, което най-много се търси в страните с развиващи се икономики - седан с огромен багажник, а вторият е за натури, които уважават преди всички себе си и търсят в автомобила си нещо по-така.
Новият Auris е разработен на изцяло нова платформа, дело на европейското дизайнерско студио ED2 на Toyota. Автомобилът е с дължина 4 220 мм, височината му е 1 515 мм, ширината е 1 760 мм. Междуосието е 2 600 мм.
Ярката външност, носеща новите фамилни чарти на марката е много силно подкрепена с великлепния вътрешен дизайн на салона, чиято доминанта е масивният и "летящ" мост на централната конзола, разделяща двамата пътника отпред. И като казвам мост, това не е измислица, а директната истина, която може да се види на снимката. Формите на конзолата са излизани, допирът на краката с нея е удобен, а не ръбест, както при някои автомобили от конкуренцията, позволяват чисто мъжко удобно сядане. А не както при доста автомобили в класа за които дизайнерите са решили, че и мъжете могат да карат като жените с прибрани плътно един до друг крака. Това, а и някои други неща, за които ще стане дума по-долу, наистина прави Аурис, в чието име се прокрадват златни нотки, едно истинско мъжко момче на Toyota. Този напълно необикновен и нов прочит на термина централна конзола е изпълнен от качествена пластмаса, боядисана в метализиран емайл-лак и наистина минава необичайно високо. Под нея е разположена поличка за дребни вещи, където е удобно да се сложат мобилния телефон или документите. Върху облия мост на конзолата е разположен и лостът за смяна на предавките, и дръжката на ръчната спирачка, решена също необичайно и по нов начин.
Качването на лоста нагоре помага за по-бързата работа с него и се харесва на тези, които обичат да поработват повече на ръка с предавките. Във варианта с автоматична предавателна кутия, тази приятна глезотия пък си е направо тройна - предавките могат да се управляват по три начина - напълно автоматично, ръчно с лостта или в стил Формула 1 с абсолютно точно разположените под волана лостчета - отдясно за повишаване на предавките, отляво за понижаване.
Другото бижу на интериора е приборното табло. Приборите са тримерни с ярка подсветка, четат се логично и добре. Единственият проблем е че да се сменя режима на компютъра трябва да се промушва ръката или през волана или отляво под него, защото бутона е изведен на таблото в долната му лява част.
В автоматичен режим роботизираната предавателна кутия би допаднала повече на по-спокойните натури, докато за по-нервните е ръчната смяна на предавките.
Автомобилът се държи добре на пътя, благодарение на добре балансираното шаси и великолепния волан и кормилен механизъм, карането си е чисто удоволствие. Колата е толкова добре обезшумена, че най-силният шум, който се чува в салона е от гумите. Окачването е спортно, колата не се клати и това добавя още привлекателност в цялостния й облик за ярките и с динамичен уклон на живота натури.
Колата е от типа "няма-няма" - дори в стандартното оборудване влизат седем въздушни възглавници, включително и за коленете на шофьора, кожен волан и лост на предавките, фарове за мъгла, аудиосистема с шест говорителя, с изнесени на волана команди. В автомобила, който управлявах, имаше още круз-контрол, автоматичен климатик, датчици за дъжд и светлина, безконтактно запалване със старт-бутон.
Toyota Auris се предлага във варианти с три и пет врати и с избор между два бензинови и три дизелови двигателя. Бензиновите са с работни обеми от 1.4 и 1.6 литра и имат максимални мощности от съответно 97 и 124 конски сили. Дизеловите предложения са 1.4 D-4D (90 к.с), 2.0 D-4D (126 к.с) и 2.2 D-4D (177 к.с). Всички отговарят на строгите изисквания на стандарта Euro IV. Но на автомобила и спортните души може би най-добре би паснал двулитров бензинов, който засега и за съжаление не е на разположение.

 
Keywords:   corolla, ed2, toyota, toyota corolla
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...