Приказката за златното момиче на Toyota - Corolla, която стана най-успешния и масов автомобил в света /над 25 милиона продажби/ не завърши, а се раздели на две части. . Вместо един модел с различни варианти на купето, както беше досега, японците предлагат вече два различни автомобила. Единият от тях си остана седан и продължава нататък със славното име Corolla, а другият е вече много ярък и интересен хечбек с напълно ново име - Auris, с много родствени черти с другия нов модел Yaris на марката, с интересно купе и не по-малко интересни вътрешни решения. Първият вариант се прави в Туция, а вторият във Великобритания. Турският вариант е това, което най-много се търси в страните с развиващи се икономики - седан с огромен багажник, а вторият е за натури, които уважават преди всички себе си и търсят в автомобила си нещо по-така.
Новият Auris е разработен на изцяло нова платформа, дело на европейското дизайнерско студио ED2 на Toyota. Автомобилът е с дължина 4 220 мм, височината му е 1 515 мм, ширината е 1 760 мм. Междуосието е 2 600 мм.
Ярката външност, носеща новите фамилни чарти на марката е много силно подкрепена с великлепния вътрешен дизайн на салона, чиято доминанта е масивният и "летящ" мост на централната конзола, разделяща двамата пътника отпред. И като казвам мост, това не е измислица, а директната истина, която може да се види на снимката. Формите на конзолата са излизани, допирът на краката с нея е удобен, а не ръбест, както при някои автомобили от конкуренцията, позволяват чисто мъжко удобно сядане. А не както при доста автомобили в класа за които дизайнерите са решили, че и мъжете могат да карат като жените с прибрани плътно един до друг крака. Това, а и някои други неща, за които ще стане дума по-долу, наистина прави Аурис, в чието име се прокрадват златни нотки, едно истинско мъжко момче на Toyota. Този напълно необикновен и нов прочит на термина централна конзола е изпълнен от качествена пластмаса, боядисана в метализиран емайл-лак и наистина минава необичайно високо. Под нея е разположена поличка за дребни вещи, където е удобно да се сложат мобилния телефон или документите. Върху облия мост на конзолата е разположен и лостът за смяна на предавките, и дръжката на ръчната спирачка, решена също необичайно и по нов начин.
Качването на лоста нагоре помага за по-бързата работа с него и се харесва на тези, които обичат да поработват повече на ръка с предавките. Във варианта с автоматична предавателна кутия, тази приятна глезотия пък си е направо тройна - предавките могат да се управляват по три начина - напълно автоматично, ръчно с лостта или в стил Формула 1 с абсолютно точно разположените под волана лостчета - отдясно за повишаване на предавките, отляво за понижаване.
Другото бижу на интериора е приборното табло. Приборите са тримерни с ярка подсветка, четат се логично и добре. Единственият проблем е че да се сменя режима на компютъра трябва да се промушва ръката или през волана или отляво под него, защото бутона е изведен на таблото в долната му лява част.
В автоматичен режим роботизираната предавателна кутия би допаднала повече на по-спокойните натури, докато за по-нервните е ръчната смяна на предавките.
Автомобилът се държи добре на пътя, благодарение на добре балансираното шаси и великолепния волан и кормилен механизъм, карането си е чисто удоволствие. Колата е толкова добре обезшумена, че най-силният шум, който се чува в салона е от гумите. Окачването е спортно, колата не се клати и това добавя още привлекателност в цялостния й облик за ярките и с динамичен уклон на живота натури.
Колата е от типа "няма-няма" - дори в стандартното оборудване влизат седем въздушни възглавници, включително и за коленете на шофьора, кожен волан и лост на предавките, фарове за мъгла, аудиосистема с шест говорителя, с изнесени на волана команди. В автомобила, който управлявах, имаше още круз-контрол, автоматичен климатик, датчици за дъжд и светлина, безконтактно запалване със старт-бутон.
Toyota Auris се предлага във варианти с три и пет врати и с избор между два бензинови и три дизелови двигателя. Бензиновите са с работни обеми от 1.4 и 1.6 литра и имат максимални мощности от съответно 97 и 124 конски сили. Дизеловите предложения са 1.4 D-4D (90 к.с), 2.0 D-4D (126 к.с) и 2.2 D-4D (177 к.с). Всички отговарят на строгите изисквания на стандарта Euro IV. Но на автомобила и спортните души може би най-добре би паснал двулитров бензинов, който засега и за съжаление не е на разположение.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!