BMW изследва възможностите да пусне 7-степенна механична трансмисия.
Търсенето на роботизирани предавателни кутии и автоматици не спира да расте. Новите им поколения стават все по-добри. Така че по-скоро „ръчките“ се оказват в позиция на опасност. Не е изненадващо, че се намират и някои модели от ранга на BMW M5, които се предлагат само с автоматик.
Баварският производител обаче е напълно наясно, че винаги ще има една вярна твърда клиентела, която е влюбена до полуда в педала на съединителя и стандартния скоростен лост. Вероятно именно тази причина подтикна BMW да разработи нова 7-степенна механична трансмисия. Това далеч не е всичко, защото някои сайтове говорят и за 9 предавки. Този подвиг би бил възможен ако се елиминира възможността за избор на неподходяща предавка от страна на шофьора и един двигател, който иска да работи в по-висок режим. За да избегне това, BMW ще трябва да намери оригинално решение, избягвайки преминаването през лошо отношение благодарение на специален флуид, който обвива ангренажия ремък. Според използваното електрическо налягане, вискозитетът на течността ще се променя и ще блокира преминаването на грешна предавка (да речем от осма на трета). Но в такъв случай не би било възможно слагането на по-висока предавка от осма.
Компанията обаче отива още по-далеч, като потвържадава, че тази технология би могла да бъде внедрена и без педал за съединителя с предавателна кутия SMG, но с ръчно превключване на предавките. В този случай бихме могли наистина да имаме девет степени на разположение.
Засега обаче въпросните разработки са само хипотетични планове и до внедряването им има минимум две години.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!