Новата "интелектуална" помпа няма да подкачва гориво непрекъснато. Управлявана от eлектронен блок, помпата на Continental ще се включва в работа само тогава, когато е нужно, а не просто след завъртането на ключа за запалването. Електронният й блок е разположен директно в корпуса на помпата потопяем тип и активизира електромотора й в съответствие с потребността на двигателя от гориво във всеки конкретен момент от времето.
В момента електрическите горивни помпи с високо налягане работят непрекъснато, в един режим, без да отчитат обoротите на коляновия вал, скоростта на движение, натоварването на мотора и останалите параметри на работа.
Интеграцията на персонален блок за управление на горивната помпа в нейния капак осигурява на производителя много технологични преимущества. Continental отбелязва, че новата конструкция, пригодна за работа с бензин и дизел, позволява да се съкратят разходите на електроенергия за задвижване на помпата с 60 - 70 %. Съответно се съкращава разхода на гориво на колата и изхвърлянето на вредности. 1,8-литров мотор с подобна помпа ще изхвърля по-малко 1,5 - 2 грама CO2 на километър от агрегат с традиционна помпа.
Според Continental, описаните по-горе преимущества не ca всичко, което осигурява новата разработка. Интегрираният в корпуса електронен модул за управление на помпата повишава технологичността на конструкцията, повишава надеждността на бордовата електроника и намалява нивото на общия електромагнитен фон на автомобила. Не по-малко важно е това, че в бъдеще управляемата помпа ще може да използва в конструкцията си електромотор без четки, което ще я направи по-дълговечна и надеждна.
С новата помпа масово ще се оборудват колите на един от големите европейски автомобилни производители от 2013-а натам.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!