Съвременните технологии в автомобилния бизнес стават толкова напреднали, а времето за развиването им - толкова кратко, че един елемент, който с толкова гордост е бил внедрен в най-модерните автомобилни спортове, в момента може да бъде намерен дори и в най-достъпните автомобили на пазара – и то буквално. Седемстепенната скоростна кутия на Volkswagen Direct Shift Gearbox (DSG) е именно технология от този тип. Предлагайки най-доброто ръчните и автоматичните стандартни предавателни кутии, трансмисията DSG с двоен съединител вече може да бъде намерена дори във VW Golf и Golf Plus... и то в нейния седемстепенен вариант.
За тези, които не са особено навътре с технологията на VW DSG, основната концепция е доста лесна за схващане. Представете си ръчна скоростна кутия, но вместо един комплект зъбни колела има два – един за четните скорости и един за нечетните. Затова и докато карате на втора скорост и ускорявате, компютърът вече е избрал трета скорост на другия комплект и само трябва да дезактивира работещия съединител и да активира този с нечетните скорости, с което реално се позволява безстепенно преминаване през скоростите. Системата работи напълно аналогично и при сваляне на предавките, като компютърът има задължението да се заеме и с пресмятането на оборотите. В модерните трансмисии DSG двата вала не са всъщност един до друг, а са концентрично разположение – единият извън другия. Това позволява намаляване на общия обем на пакета.
Най-новата седемстепенна трансмисия, която ще бъде инсталирана в Golf и Golf Plus, има две нови характеристики. Освен че това първата предноразположена напречна седемстепенна DSG трансмисия, това е първата, която ползва сухи съединители, вместо те да бъдат в масло. Благодарение на сухата технология новата DSG предлага много по-голяма ефикасност и може да достига по-голям въртящ момент – до 250 Нм.
По-голямата ефикасност пък означава 0.7 л/100км по-добра горивна ефикасност в сравнение с предшественика му – шестстепенната DSG трансмисия. И в двата случая става дума за 1.9-литров дизелов двигател. За да помогне на водачите да стартират при наклон, един Golf, екипиран с DSG предавателна кутия, също така получава и асистент за стартиране, който временно задържа спирачките, докато водачът превключи на съответната предавка. По този начин се избягва моментът при конвенционалните ръчни трансмисии, при които автомобилът реално може да тръгне по инерция назад.
Първоначално системата ще бъде на разположение във вариантите Golf и Golf Plus. Опции на този етап за агрегагат са 1.4-литров TSI бензинов двигател с мощност от 120 к.с. или 1.9-литров TDI мотор, предлагащ мощността на 103 кончета. Инсталирането на тази трансмисия (което, да подчертаем, логично се предлага засега само като опция) ще стартира на цена от 1750 евро.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!