ECO2- Оптимален синхрон с природата по френски

Main May 18, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 1064 views | no comments

Видео на ECO2 гамата на Renault можете да видите тук:AutoPress.tv

С всеки изминал ден, автомобилите по пътищата стават все повече и повече. Превозните средства, задвижвани от стандартни двигатели с вътрешно горене, може и да не са най- големите замърсители на околната среда, но са сред основните. Друг факт, върху който се замислят малцина, е този, че рано или късно нефтени залежи ще бъдат изчерпани и тогава...

В забързаното ежедневие, фирмите, които обръщат внимание на екологията са изключително малко. Още по-малко са онези от тях, които работят за подобряването на ситуацията. Типичен европейски пример за това е Renault. Френският производител е съсредоточил своите усилия върху разработването на оптимално екологични и икономични автомобили, изработени от материали, които могат да бъдат рециклирани.

Технологията, която се изисква за това 95% от използваните материали да могат да бъдат използвани отново и 5% от всички пластмасови елементи да са рециклирани, е само едното от трите основни изисквания, на които трябва да отговарят автомобилите ECO2 на Renault. Останалите две, не по- маловажни условия, са превозните средства да са произведени в завод, притежаващ ISO- 14001 сертификат, и отделяните в атмосферата емисии на СО2 са бъдат не повече от 140 грама на километър.

След покриването на изискванията по точка 1, самото сглобяване на автомобилите трябва да бъде извършено в комплекс, сертифициран от ISO (International Standards Organisation). За да бъдат покрити необходимите изисквания, заводът трябва да е постигнал сериозни подобрения по отношение на влиянието си върху околната среда. Основни фактори тук са консумацията на енергия и вода, визуалното и звуковото влияние, както и отделяните отпадъци по време на производствения процес. През миналата година 39 от комплексите на Renault, които се равняват на 90% от капацитета на френската компания, са получили сертификат ISO- 14001.

Разработването на двигатели, които могат да използват биогорива, е един от възможните и напълно приложими начини за удължаването на живота на петролните залежи. Биоетанолът се произвежда в резултат на ферментирането и дестилирането на различни природни култури. Като изходни продукти могат да се използват пшеница, царевица, цвекло и други. След дестилирането, биоетанолът се смесва с бензин и в зависимост от процентното съдържание на биомасата, носи наименованието Е5 (5% съдържание), Е10 или най- често използваното Е85(85% съдържание).

Положението при биодизеловото гориво е подобно, но там се използват различни видове масла, произведени от рапица, слънчоглед, соя и други. Чрез процесът трансестерификация, природното масло се превръща в биодизел, който в последствие се смесва със стандартното дизелово гориво. 30% биодизел- В30.

Благодарение на ЕСО2 програмата си, в момента Renault разполага с една пълна гама модели, които използват биогорива и/или емисиите на СО2 е под 140 грама на километър. В това число са включени новото поколение Twingo, Clio, Megane, както и вановете Master и Trafic.

Поведението на всеки един от автомобилите е напълно сравнимо с това на съответните им стандартни бензинови и дизелови версии, а твърденията за миризма на прегоряло олио са силно преувеличени.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...