Ford ще пробва рекорд по скорост с „горивни клетки“

Main July 19, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 1143 views | no comments

Прочутата марка има вече над 10-годишен опит в разработката и експлоатацията на т.н. водородни горивни клетки" / fuel cell/. Марката смята да приложи наученото на пистата за рекорди по скорост на суша на Соленото езеро в Бонвил, САЩ през седмицата на рекордите – 10-17 август в опит да постави световен рекорд със специално подготвен автомобил Ford Fusion, задвижван по технологията горивни клетки.
Автомобилът носи обозначението Ford Fusion Hydrogen 999 и е създаден в сътрудничество със състезателния отбор Rush и доставчика на горивни клетки Balard, както и с държавния университет в Охайо. Същият екип подготвя още един подобен автомобил Buckeye Bullet 2, специално създаден и подготвен състезателен болид за участие в най-високата категория за този тип рекорди – без ограничения /unlimited/.
През 1904-а, Хенри Форд поставя световен рекорд по бързина от 91.37 мили в час / 146,19 км/ч/ върху леда на замръзналото езеро Сен Клер с кола носеща името 999. Завръщайки се отново след повече от 100 години към подобно упражнение, от Ford не случайно поставят същата цифра в името на колата. Екстериорът наавтомобила за рекорд повтаря този на стандартния модел, като са добавени необходимите аеродинамични приспособления за по-висока ефективност. Премахнати са външните огледала и радиаторната решетка. Последното е просто защото колата няма радиатор.
Двигателят на колата е подготвен от студентите на университета и има максимална мощност 770 к.с. Университетска разработка е и сегашният рекордьор при електромобилите – Buckeye Bullet 1, който през 2004-а постигна максимална скорост от 315 мили в час /504 км/ч/.
Цялата тази история не е самоцел и гонене на сензации, а част от цялостната политика на Синия овал за използването и прилагането на напредничави технологии като горивните клетки за да се посрещнат изискванията на времето, натиска от страна на природозащитниците и интересите на собственици на акции. Стратегията не се фокусира само върху едно решение или посока на развитие а върху цяла гама възможности – хибридно задвижване, етанол, чисти дизели, био-дизели и водородни технологии. В момента се движат 30 автомобила Ford Focus, задвижвани с горивни клетки, като част от глобална програма в седем града на света за изпитване на напредничавата технология. Автомобилите са изминали вече над 864 000 км общо от пускането им по улиците през 2005-а година.

 
 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...