Jaguar C-XF Concept 2007

Reviews January 13, 2007 | AutoDrum.com A- A+ 2632 views | no comments

Прототипа C-XF е зашеметяващ спортен автомобил с четири врати, който смесва красивия дизайн с безпогрешната динамика и е ясна индикация за посоката, в която се насочва дизайна на следващата генерация Jaguar.

Дизайнът е от същите екипи, които произведоха наградения Jaguar XK в гамата GT през 2005 година – оглавявани от Ян Калум (дизайн директор в Jaguar) и Юлиан Томсън (оглавяващ отдел за усъвършенстван дизайн) – прототипа C-XF е предшественик на автомобилите, които ще бъдат разпознавани с техният зашеметяващ екстериорен вид и иновативен интериор.

Екстериорен дизайн

Очебийна е поставена отпред на C-XF агресивна решетка, облицована в черен хром. Намираща се по-навътре от обикновено, добавя визуалния ефект подобен на въздушен колектор на самолет и служи за намекване, че зад нея се намира сложен и мощен 4.2 литров V8 двигател с компресор.

Фаровете еволюират от двойно-лампов мотив, видян в предишните модели на Jaguar, в една тънка закривена линия. Те доставят нотка на агресия в профила на C-XF, като в същото време синя ивица от светлина ги оформя, като котешки ириси, когато са включени.

Преливайки назад от предницата на C-XF е плавната странична линия на автомобила – непрекъсната равнина, която прелива под прозорците и завършва над задните колела. Това е допълнението, което е модерна интерпретация на известните автомобили на Jaguar от историята, които даряват на C-XF латентна сила. Подобна линия може да бъде забелязана при новата XK гама и това е една от загатванията в дизайна, които ще бъдат пренесени в следващата генерация на Jaguar автомобилите.

Интериорен дизайн

Дизайн директора Ян Калум описва кабината на C-XF прототипа, като „един от най-зашеметяващите интериори, които някога е правил Jaguar”. Един бегъл поглед в четири местното купе на автомобила е достатъчен за да се разбере, какво е искал да каже Калум.

При този автомобил е наблегнато на производителността повече отколкото на лукса и това лесно може да се усети на олекотените предни спортни седалки. Облицовани в кожа с анилинов цвят (специално боядисана кожа, която осигурява равномерно оцветяване, като в същото време остава мека), тези седалки са спортни, но също предоставят впечатляващ комфорт, благодарение на подплънките с вентилационни отвори. Две индивидуални спортно-луксозни седалки приютяват пътниците отзад.

Между седалките се намира дългия тунел за трансмисията, който дава на обитателите чувство, че седят в някой футуристичен кокпит. Един от ключовите моменти в интериора на всеки Jaguar е, че обитателите трябва да се чувстват обгърнати от него, а не просто да седят в него. Интериорът на C-XF глези по начин, създаващ на пътниците чувство за уют и обгърнатост, в който умираш да се пъхнеш, а не просто да ви заобиколят с широко и скучно пространство.

Друг важен момент е алуминият, използван вътре в кабината, който е в динамични линейни графики, събуждащи чувството за скорост. Голям контраст е комбинацията от кожа и дърво, като това води до завършек на детайлите до нови нива.

Нововъведения

Характерно за Jaguar е приветстването на новите технологии, които усилват усещането в шофьора, че те трябва да изненадват, възхищават и информират, а не да се натрапват или да претрупват клиента с прекалена информация или избор.

Визуалното събуждане при стартирането на автомобила е едно, но усещането за нуждите на обитателите без физически контакт е съвсем друго и това е една голяма стъпка напред, отново. За пръв път тук може да бъде забелязана технологията, наречена JaguarSense (Jaguar Усещане), която чрез четирите сензора във вратите усеща движението на ръката към тях. При активиране, дръжките на вратите (преди това скрити) се показват готови за употреба.

Пети сензор се намира в предното табло, служещ за следене движението на ръцете и изкарване на скрития дисплей от алуминиевия преден панел.

Задвижване

Под предния капак на C-XF се намира друго техническо постижение. Автомобилът е захранен от подобрена версия на известния 4.2 литров V8 двигател с компресор на Jaguar. Настроен за генериране на мощност от 420 к.с. и 540 Nm въртящ момент – като второто е налично при много ниски обороти – този доказал себе си двигател и съчетаната с него 6-степенна автоматична предавателна кутия с възможност за смяна на предавките, чрез лостове (пера) зад волана, доставя на шофьора максимално спортно усещане. Ако C-XF е в производство, трябва да постигне електронно ограничена скорост от 250 км/ч, като е възможно и премахване на ограничението, при което скоростта да нарасне до 290 км/ч.

 

Peugeot през 2006 Peugeot през 2006
January 12, 2007
 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...