През 2006 г. Peugeot продаде общо 1 960 000 леки и лекотоварни автомобила в света, което определя спад от 1,8% спрямо 2005 г. Той се дължи пряко на намаляването на автомобилите за асемблиране (-20,7% спрямо 2005 г.) от 298 000 на 236 000, вследствие възстановяването на текущото производство в Иран. За сметка на това, обемът на произведените автомобили достигна рекордната цифра 1 724 000 (+1,6%).
Успехът на 207, на Новия Boxer и отличното развитие на моделите 206 и 307 в международен план (Китай, Иран, Малайзия, Южна Америка и т.н.) са едни от най-значителните събития за Марката през изминалата година.
В Европа, 2006 г. беше една противоречива година за Реugeot; разочароваща първа половина по отношение на търговската дейност, в условията на стагнация на европейските пазари и значително по-успешно второ полугодие, особено от месец септември, благодарение на силното представяне на 207. От януари до август 2006 г. продажбите на Peugeot в Европа намаляха с 3,4%, а между септември и декември се увеличиха с 3,2%. Това постави начало на нов цикъл за Марката.
Продажбите (леки и лекотоварни автомобили) във Франция бележат лек спад (-2,5%) – те са 424 000 срещу 435 000 през 2005 г. В Западна Европа без Франция, спадът е от същия порядък (-2,6%), т.е. 801 000 срещу 823 000 през 2005 г.
В международен план, без страните от Западна Европа, Peugeot постигна ръст от 14,7% на произведените автомобили. Броят им е 499 000 срещу 440 000 през 2005 г. Като добавим към тях броя на автомобилите за асемблиране, общият обем на продажбите извън Западна Европа става 735 000 т.е. има много малък спад от 0,4%. Продажбите извън Европа представляват 37,5% от общите продажби на Марката през 2006 г. (17% през 1997 г.).
Разпределение на продажбите по зони:
Франция: 21,6%, Западна Европа без Франция: 40,9% и в света без Европа: 37,5%.
Силен старт на 207
Успешното начало на кариерата на 207 позволи на Марката да подобри търговските си резултати през второто полугодие, особено в края на годината и да увеличи надеждите за растеж в краткосрочен и средносрочен план.
Търговският баланс в моделните гами през 2006 г. показва запазване на интереса към по-голяма част от моделите на Марката.
107 има общо 98 000 продажби за цялата година, което съответства напълно на производствения капацитет.
Продадените автомобили 1007 са 33 000, а регистрациите са 42 000, което означава еднакъв резултат спрямо 2005 г. Тази разликата се обяснява с адаптирането на нивото на складовите наличности, извършено през първата половина на 2006 г. Лансираният през пролетта двигател 1,6 л бензин с механична 5-степенна скоростна кутия, разшири гамата на 1007. През 2007 г. се очаква нов 1,6 л HDI FAP.
206 се продава все така добре – 474 000 броя
Ще припомним, че през изминалата година 206 продължи успешното си представяне по света:
- лансиране в Малайзия, където се сглобява от Naza;
- лансиране на версия хечбек в Китай, където той представлява вече 45% от продажбите на Марката (36 900 единици);
- лансиране на 206 Седан в Иран, Русия, Турция и Алжир.
207 постигна набелязаните цели (308 000 продажби). Двойката 206/207 е лидер в сегмента си в Европа с 782 000 продажби срещу 676 000 през 2005 г. само на 206. Това означава ръст от 15,7%.
През 2006 г. продажбите на Peugeot в сегмент В са се увеличили с близо 20%.
Продадените през 2006 г. автомобили 307 са 444 000 срещу 520 000 през 2005 г., но моделът запази позициите си в средния нисък" клас, който става все по-конкурентен. Повече от една трета от продажбите на всички марки в Европа са в този сегмент. През юни започна производството на 307 Седан в Аржентина. 55% от общо 82 000 продадени автомобила в Китай през 2006 г. са 307 Седан.
407, който е лидер в сегмент М2 във Франция и в Испания, бе продаден в 181 000 екземпляра. Новият дизелов двигател HDI би-турбо 170 к.с. предложи отлична алтернатива на двигателите V6 и постигна голям успех сред клиентите в Европа, търсещи по-добри характеристики.
607 има 10 000 продажби и устоя на конкуренцията във високия клас благодарение на новия двигател 2,2 л HDI 170 к.с.
Продажбите на 807 остават стабилни – 24 000.
Общите продажби на лекотоварни автомобили Peugeot са 226 000. Трите основни модела бележат ръст всяка година. Partner има 148 000 продажби срещу 144 000 през 2005 г. (+3%), a Expert 33 000. Boxer и Новият Boxer са общо с 45 000 продажби срещу 43 000 (+4%).
Перспективите за 2007 година
Очаква се през 2007 г. пазарът да запази нивото си от предходната година, но конкуренцията да се засили. За Peugeot тя ще премине под знака на лансирането на 6 нови модела.
На 18 януари 2007 г. ще се появи товарната версия на Новия Expert. Скоро след това 207 ще излезе с нови версии. Гамата Peugeot ще се обогати с модела 4007, 207 ще отбележи първата си пълна година, а Марката ще се стреми към увеличаване на обемите си в Европа.
Извън Западна Европа Peugeot се надява да увеличава ръста си благодарение и на новите модели.
Peugeot в Западна Европа (18 страни)*
(*) Западна Европа и Исландия
При условия на силна конкуренция, пазарът на леки и лекотоварни автомобили в Западна Европа достигна 16 695 000 продажби, което е с 1,1% повече спрямо 2005г.
Продажбите на Peugeot са намалели с 1,7%, а пазарният дял е спаднал от 7,6% през 2005 г. на 7,4% през 2006 г.
Марката е регистрирала 1 067 000 леки (-1,9%) и 166 000 лекотоварни автомобила.
Пазарният й дял при леките автомобили е намалял от 7,5% през 2005 г. на 7,3% през 2006 г. Богатата гама на Peugeot в сегмента В, където новият модел 207 достигна дял от 2,6% през последните 4 месеца на годината, спомогна за компенсиране на намаляването на продажбите на 307 и 407. Тези два модела запазиха рентабилността си в условията на яростна конкуренция.
Европейският пазар на лекотоварни автомобили продължи да се обогатява с нови предложения. Peugeot също лансира Новия Boxer, но едва в края на годината. Пазарният дял на Марката е 8% (8,3% през 2005 г.). Обновяването на товарната гама, част от което е и представянето на Новия Expert в началото на 2007 г., дава основание за амбициите на Peugeot на този пазар.
Във Франция, при общи продажби на леки автомобили, възлизащи на 2 000 562 (-3,3% спрямо 2005 г.), Peugeot постигна пазарен дял от 17,8% срещу 17,5% през 2005г. Увеличението се дължи отчасти на успеха на 207. От лансирането си през април, моделът достигна близо 4% дял. Общо делът на 206 и 207 надвишава 7%.
През последните 4 месеца на 2006 г., Peugeot увеличи дела си с 1,2% (18,5% срещу 17,3% за същия период на 2005 г.) и продажбите си с 0,7% (115 500 автомобила срещу 114 700 за същия период на 2005 г.), при спад на пазара от 5,7%.
Ръстът на пазара на товарни автомобили е 4,7% спрямо 2005 г. Продажбите на Peugeot са се увеличили с 1,3%, а пазарният дял е 17%.
Рeugeot на останалите европейски пазари
В Централна Европа (Хърватска, Унгария, Полша, Чехия, Словакия и Словения) през 2006 г. ръстът на общия пазар е 1,7% или 890 000 продажби, като този на леките автомобили остава стабилен, а при товарните има увеличаване на търсенето.
Peugeot реализира 53 000 продажби и пазарният му дял остана 5,9%. Трябва да се отбележи увеличаване на продажбите в сегмент В (+13%) и на товарни автомобили (+10%).
Peugeot извън Западна Европа
Марката постигна увеличаване на произведените автомобили с 14,7% спрямо 2005 г. или 499 000 срещу 440 000. За сметка на това намаля броят на автомобилите за асемблиране с 20,7%.
По този начин общите продажби на тези пазари спаднаха малко спрямо 2005 г. и са 735 000.
2006 г. бе белязана от няколко важни събития:
- Китай стана най-големият вносител на Peugeot, след като продажбите на Марката там се удвоиха (82 000 срещу 41 000 през 2005 г.).
- Наблюдава се голям ръст на някои пазари като Русия (+12,9%), Китай (+34%), Аржентина (+16,7%), Южна Африка (+11,8%) и Бразилия (+12,5%).
- Производствено и търговско лансиране на:
206 в Малайзия; 206 Седан в Иран, Русия, Турция и Алжир; 206 Escapade в Бразилия; 307 Седан в Латинска Америка; 207
Източна Европа: +29%
В тази зона продажбите на Peugeot са се увеличили с 29% спрямо 2005 г. и достигат 42 700.
Филиалът на Марката в Русия е реализирал 16 000 продажби, което е увеличение с 71,6% при общ ръст на пазара от 12,9%. Тези резултати се дължат основно на успеха на 307.
В Румъния продажбите на Peugeot са 13 200, с което заема четвърто място сред марките, продавани в страната, с пазарен дял от 8,5%. Марката завършва изграждането на мрежата си, благодарение на чиято досегашна дейност, продажбите са се увеличили 10 пъти през периода 2000 – 2006 г.
За шеста поредна година Peugeot е първи по продажби в България. Делът на Марката на пазара на товарни автомобили е 18.95%. През 2006 г.общите продажби на Peugeot в страната са 4 628 като остават стабилни спрямо 2005 г.
В Украйна, при значителен ръст на пазара, Peugeot постигна дял от 3,5% с 3 500 продажби или увеличение от 60%.
Северна Африка и Среден Изток: -4,3%
Общите продажби на Марката в тази зона са 326 300, което означава спад от 4,3% спрямо 2005 г. Добрите резултати в повечето от страните компенсира в голяма степен срива на турския пазар, вследствие девалвацията на лирата, както и намаляването на директния износ за Иран.
Отвъдморски департаменти: Рeugeot е лидер
Марката е лидер на пазара в Реюнион с дял от 20,6% и 5 600 продажби.
В Гваделупа Peugeot също е първи по продажби с дял от 21,6%.
Пазарът в Мартиника бележи спад, но Марката постигна увеличение от 14% на продажбите си, а делът й е 14,7%.
Марката е лидер и в Гвиана с пазарен дял от 18,6%.
Латинска Америка: +44,5%
Продажбите на Peugeot в тази зона са нараснали с близо 13,4% на 154 000. Тези цифри показват динамиката на икономическото развитие в региона, където обемите на Марката са се увеличили с 44,5% между 2004 и 2006 г. 307 Седан и 206 Escapade, лансирани наскоро, затвърдиха и увеличиха успеха на тази гама.
Азиатско-тихоокеански регион
Тук ръстът на Марката е 70% спрямо 2005 г. Значителна част от продажбите (общо 110 000) са реализирани в Китай.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!