Съкращенитето GT-R идва от английските думи Grand Turismo Racer, подобно на другото прието съкращение GT-B, което идва от Granа Turismo Berlinetta. Японците са избрали навремето да използват английски за наименованията на колите си заради търговски съображения. Още с първите си появявания на пистите Nissan GT-R, във варианта четири врати PGC10 2000 GT-R , както и наследника му – двувратият KPGC10, печелят 33 победи само за година и половина. Общият брой на победите на колата възлиза на 1000 до прекратяването на участието й в състезания през 1972. Последният състезателен вариант - KPGC110 2000GT-R има 6-цилиндров редови двигател с мощност 160 к.с.
Моделите Nissan Skyline GT-R се правят серийно до 90-е години на миналия век. От 1973-а до 1989-а са правени общо осем поколения Nissan GT-R, които винаги са били топ-автомобилите на марката, носещи най-напредничавите й технологии, като системата ATTESA-ETS /хидравлично управлявано задвижване на четирите колела по нужда – on-demand/, както и Super-HICAS /управление и на четирите колела/. В същото време този спортен автомобил е бил сравнително евтин за категорията си – около $ 31,000.
GT-R-ите продължават и нататък с моделите R32 -1989-а, R34 -1999-а, но производството им е прекратено през август 2002. Nissan заменя марковото име Skyline с Infiniti, но досега нямаше нов вариант на GT-R.
Новостта за възстановяването на серийното производство на прочутия спортен автомобил беше потвърдена, след като по време на традиционния фестивал на скоростта в Гудууд, Англия беше хванат в обективите напълно завършен нов Nissan GT-R.
Автомобилът е имал частичен камуфлаж, но обликът на машината е напълно завършен и инженерите на фирмата навярно правят последните си настройки в колата. Премиерата на новия Nissan GT-R ще бъде по време на автосалона в Токио през октомври тази година.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!