Качество, простота, ефективност… Peugeot 508 изразява новата философия на Марката в сегмента на големите шосейни модели.
Peugeot 508 съчетава високото качество и приятните емоции с :
1. технологии от ново поколение, e-HDi и HYbrid4,
2. изчистен, престижен и динамичен дизайн,
3. осезаемо качество и удобство в купето,
4. уникално преживяване на волана.
С 508, Peugeot продължава международната си офанзива : той ще се произвежда във Франция за европейския пазар, след което за най-големия пазар в света - Китай.
Двата силуета на 508, хечбек и SW, ще се продават в Европа от началото на 2011 година.
Предложение към бъдещето
С 508, Марката потвърждава присъствието и амбициите си в един от сегментите с голямо значение в историята й, шосейните автомобили. Всеки от моделите от сериите « 40X » и « 50X » е белязал времето си със своя стил, пътно поведение, многофункционалност, сила...
508 е модерен автомобил, ориентиран към клиентите на бъдещето : динамични, отговорни и все по-взискателни. Моделът ще се предлага с два силуета : хечбек (с дължина 4,79 м) и SW (4,81 м).
Качество, простота и ефективност са ключовите думи в концепцията и основните качества, с които 508 възнамерява да покори клиентите си, въздействайки върху всички сетива.
ИЗЧИСТЕН СТИЛ
В търсене на идеално балансирани и чисти форми, стилът на 508 създава усещане за скулптура издялана от монолит" и излъчва елегантност, сила и качество.
Предната част представя новата стилистика на Марката, показана за първи от прототипа SR1, с уникална решетка и изразителен поглед" на издължените фарове и светодиодите на дневните светлини.
В задната част на хечбека се открояват трите изпъкнали червени капака на светодиодите, а задните светлини на SW се отличават с червен кант, който светва, когато са активирани.
УДОБСТВО НА МНОГО ВИСОКО НИВО
Опростеният дизайн на арматурното табло, използваните материали, безупречното изпълнение, устойчивостта, предложените технологии (цветна индикацията на нивото на очите", 4-зонов климатик, запалване без контактен ключ) придават изисканост и лукс на интериора.
Всеки пътник се чувства специален, защото разполага с простор. В SW това качество е особено осезаемо, благодарение на огромния панорамен покрив.
Багажникът е не по-малко практичен и просторен, с обем от 545 л (515 дм³) при хечбека и 660 л (560 дм³) при SW. След сгъването на седалките и получаване на равен под, обемът достига съответно 1 581 л (1 381 дм³) и 1 865 л (1 598 дм³).
ЕКОЛОГИЧНИ РЕЗУЛТАТИ
От самото начало на проекта, екологичните резултати са един от приоритетите. На първо място се цели оптимизиране на аеродинамиката (Cx от 0,25 и SСx = 0,58!) и намаляване на теглото спрямо 407 (въпреки увеличаването на размерите и оборудването).
По отношение на механиката, 508 разполага с двигатели с мощност от 82 до 150 kW (112 до 204 к.с.), всеки от които е сред първите в категорията си по ниски разходи и емисии на СО2, както и по динамични характеристики.
Гамата, която започва от 109 г/км СО2, благодарение на новата система e-HDi, ще включва по-късно и технологията HYbrid4 с потенциала й от 147 kW (200 к.с.), 4 движещи колела и едва 99 г/км СО2.
Още от лансирането си, 508 ще се предлага с новия 2,2 л HDi FAP 150 kW (204 к.с.), който ще му гарантира постижения, достойни за дизелов V6 и ще позволи намаляване с над 30% на вредните емисии.
ДИНАМИКА И ЕМОЦИЯ
Емоцията предполага удоволствие от управлението, на което Марката винаги е държала особено.
508 ще има два типа окачване : нов преден мост псевдо McPherson за средните нива, който предлага синтез между комфорт и стабилност, и преден мост с двойни носачи и съставен шенкел за версията GT, за повече динамика и в съответствие с характеристиките на 2,2 л HDi FAP 204 к.с.
508 е детайли
ГЕНЕЗИС : ПРАВИЛЕН ИЗБОР
Промяната на клиентите
На базата на богатия си опит в сегмента на шосейните автомобили (М2), Марката започна с проучване на очакванията на клиентите.
В Европа, две трети от продажбите в категорията са корпоративни, най-често служебни автомобили. Активни и опитни клиенти, търсещи модерен и престижен автомобил, без показност, с ясно определени ценности и осъзнаващи отговорностите си. Тези купувачи търсят все по-често голяма и ефикасна кола. Ефикасна по отношение на пътните качества, но и най-вече на разхода на гориво. Кола, която да им осигурява, разбира се, удобно и лесно пътуване и да бъде абсолютно надеждна.
Оптимизирана архитектура
За проекта с кодово име W2 е избрана платформа 3 на Групата PSA за постигане на по-голям архитектурен КПД" чрез :
удължаване на междуосието (+9,2 см спрямо 407), за повече пространство в задната част;
технически решения, които позволяват намаляване на предния надвес (-4,3 см спрямо 407) и удължаване на задния, с цел постигане на по-добри пропорции в стилово отношение и повече удобство в ежедневието (значително увеличен обем на багажника);
размерите, по-специално широчината и височината, които позволяват да се оптимизира аеродинамиката.
Оптимизирана аеродинамика, намалено тегло
Аеродинамиката, както и намаляване на теглото, са сред приоритетите още от началото на проекта, за да се постигне възможно най-добрият екологичен резултат.
508 има едни от най-добрите в сегмента стойности на коефициент на челно въздушно съпротивление (Cx) и фактор на обтекаемост (SCx) : SСx 0,58 и Сх 0,25 за хечбек и съответно 0,61 и 0,26 за SW.
Освен това, в резултат на извършения истински лов на свръхкилограми" е постигнато както овладяване на разхода на гориво, така и увеличаване на пасивната безопасност и динамичните показатели на автомобила. При сравним двигател, 508 хечбек е с 25 кг по-лек от 407, а SW с 45 кг по-малко спрямо същата версия на 407 – истински подвиг предвид увеличените размери (+10,1 см при хечбек и +4,8 см при SW).
Качеството : основна ценност
Качеството е друг много важен елемент от заданието на проекта 508. Постоянно и на всички нива се цели постигане на максимално качество чрез :
технически решения за максимална трайност, за създаване на автомобил, който остава нов" възможно най-дълго време;
високо качество на изпълнението отвън и вътре, безупречно купе, което носи престиж за пътниците;
определяне на план за разработване от 2 милиона километра в реални условия преди лансирането.
Благодарение на всичко това, 508 поставя нови критерии по отношение на качеството на изпълнение, както и последните модели на Марката, които вече доказаха, че са преминали в нов етап. Една от преките последици от тази политика е намаляване на общата цена на притежание", фактор, който е определящ за покупката на автомобил в този сегмент, по-специално за корпоративните клиенти.
ПРЕСТИЖЕН, ДИНАМИЧЕН И НЕПРЕХОДЕН СТИЛ
Съвършени форми
Дизайнерите на 508 търсят идеално балансирани и изчистени обеми.
Нито една извивка или прекъсване не нарушава хармонията на линиите на двата силуета. Липсват дори елементи като пръскачи на стъкломиялното устройство и антена : повърхностите са равни, а частите на каросерията са съединени с оптимално качество.
Автомобилът напомня за монолит, обтекаем и изящно оформен.
Развитие на естетичните кодове Peugeot
Предната част на 508 представя новата естетика на Марката, интерпретация на идеите, показани с концепцията SR1. Лесно разпознаваемата визуална идентичност излъчва сила, прецизност във всеки детайл и технологичност.
В края на дългия алуминиев преден капак, новия Лъв заема своето специално подготвено място, а уникалната уста" под него е с нови размери. Радиаторната решетка изглежда отделена от каросерията. Този ефект се дължи на хромирания кант, който я обгражда и се скрива под капака, за да отстъпи място на надписа Peugeot.
Фаровете също са обект на особено внимание от страна на дизайнерите. Вътрешната им маска включва хромирани и матови повърхности. Версиите с двойнооптични фарове Ксенон с функция самонасочване разполагат с LED тръби, всяка с по 7 луминисцентни диода. Това позволява по-добра видимост на автомобила от голямо разстояние, през деня и през нощта. Халогенните фарове използват нова, ефикасна и компактна технология, наречена Neo, която включва комплект лещи, напомнящи на котешки зеници.
Хармоничен профил
Стилът на страничните части също е изключително изчистен, стъклата са подчертани с хром (според версията). Линията на каросерията представлява истинско техническо предизвикателство. Тя е моделирана чрез вдълбаване и подчертава силата и изяществото на профила.
SW се характеризира с опростени и динамични линии в стил shooting break, спускащи се към задната част. Огромният панорамен покрив (1,62 м²) е продължение на предното стъкло, с алуминиеви рейки за багажник, които сякаш се сливат с каросерията и й придават изключителност.
Строга и технична задна част
Задната част на хечбека е проектирана в общия обем. Повърхностите на багажника и бронята се сливат, двата ауспуха на версията GT се прибират дискретно, за да увеличат обтекаемостта на каросерията. Хоризонталният хромиран елемент върху капака на багажника придава динамика на задната част и е в хармония с хромираната лайстна под дифузора, която сякаш залепва" автомобила за пътя.
Идентичността Peugeot се крие преди всичко в светлините : в хечбека се открояват трите червени капака, под всеки от които има шест светодиода, а задните светлини на SW се отличават с червен кант, който светва, когато са активирани.
БОГАТ НА ВНУШЕНИЯ СТИЛ
Модерен и луксозен интериор
Дизайнът на арматурното табло е в унисон с външния : качество, изчистени линии и елегантност... Луфтовете между частите са сведени до минимум, а технологията на мултиплексния централен панел позволява да се преодолеят традиционните ограничения на оборудването с размери iso. Използваните материали и прецизната изработка въздействат върху сетивата на пътниците : материята върху горната част на таблото, декорите, черният лак на централната конзола, хромираните бутони... всичко в купето излъчва аристократизъм и техничност без никакво излишество.
Полезно и престижно оборудване
Атмосферата, създадена от hi-tech оборудването, въодушевява не само водача, но и пътниците. Head up Display – индикация на нивото на очите с цветно изображение (изнасяне на инструкциите на навигацията), 4-зонов климатик, автоматична смяна на късите и дългите светлини", запалване без контактен ключ, автоматична електрическа ръчна спирачка, електрическа функция масаж на седалката водач, нова телематика, hi-fi система JBL с централен канал..., опция или серийно, според нивото, това оборудване прави 508 още по-изключителен.
Животът в купето на 508 SW е още по-приятен, благодарение на стъкления покрив, който осигурява на пътниците невероятна осветеност и панорамна гледка.
Безупречен шумов комфорт
Пътниците ще оценят тишината и липсата на вибрации в купето. Шумовете се улавят" още от извора (акустично капсулиране" на двигателя), което допринася и за намаляване на теглото на автомобила.
Серийно акустично предно стъкло (филтриране на външните шумове), еластични тампони на окачването (ограничаване на шумовете и вибрации, идващи от колелата), активен тампон на предния мост във версията 2,2 л HDi FAP 147 kW (намаляване на вибрациите от двигателя)... Комфорт, достоен за високия клас.
Практичен и щедър
Изборът на много ефикасна архитектура позволява да се постигне значителен обем на багажника.
Всеки пътник в 508 разполага с достатъчно просторно място и със специално оборудване (4-зонов климатик за задните места, регулируема височина на седалката водач и пътник до водача...). Вътрешните размери са достойни за 607, т.е. значително по-големи от 407 (5,3 см по-голямо разстояние между коленете на пътниците отзад и предните седалки). Двама души с ръст 1,93 м могат да стоят удобно един зад друг.
Багажникът на хечбека е с автоматично отваряне (чрез дистанционното, бутон в арматурното табло или натискане на 0" на външния бадж 508), а задния капак на SW може да бъде електроуправляем. Отделението за багаж е едновременно практично (здрави куки, мрежа, място за сигналния триъгълник...), функционално (правоъгълна форма) и най-вече голямо.
Обемът в хечбека достига 545 л (515 дм³), а в SW – 660 л (560 дм³), което е съответно с 108 и 112 дм³ повече спрямо силуетите на 407. След сгъване на задната седалка, делима в съотношение 2/3-1/3 (със специални бутони в багажника на SW), освободеното пространство с равен под достига, съответно, 1 581 л (1 381 дм³) и 1 865 л (1 598 дм³).
Тези обеми включват отделението под пода на багажника, което предлага 48 л (42 дм³).
Освен това, твърдото подово покритие на SW може да се сгъне, така че да раздели багажника и да осигури по-лесен достъп до отделението под пода. Щората за багажа е с механизъм за навиване, здрава и практична и много лесна за използване.
ЕФИКАСНИ ДВИГАТЕЛИ
Гама
Теглото, аеродинамиката и, разбира се, опитът и технологичните новости, използвани от Групата в областта на двигателите, дизел HDi FAP и бензин VTi и ТНР, позволяват на гамата 508 да се позиционира веднага сред лидерите в сегмента, при това във всяка категория мощност.
Дизел HDi FAP :
1.6 л е-HDi FAP 82 kW (112 к.с.), 285 Nm(1), механична пилотирана 6-степенна скоростна кутия ; СО2 : 109 г/км(2);
1.6 л HDi FAP 82 kW (112 к.с.), 254 Nm(1), механична 5-степенна скоростна кутия ; СО2 : 124 г/км;
2.0 л HDi FAP 103 kW (140 к.с.), 340 Nm(1), механична 6-степенна скоростна кутия ; СО2 : 125 г/км;
2.0 л HDi FAP 120 kW (163 к.с.), 340 Nm, автоматична 6-степенна скоростна кутия ; СО2 : 149 г/км(3);
2.2 л HDi FAP 150 kW (204 к.с.), 450 Nm, автоматична 6-степенна скоростна кутия ; СО2 : 150 г/км;
Бензин :
1.6 л VTi 88 kW (120 к.с.), 160 Nm, механична пилотирана 6-степенна скоростна кутия ; СО2 : 144 г/км(3);
1.6 л ТНР 115 kW (156 к.с.), 240 Nm, механична 6-степенна скоростна кутия ; СО2 : 149 г/км;
1.6 л ТНР 115 kW (156 к.с.), 240 Nm, автоматична 6-степенна скоростна кутия ; СО2 : 164 г/км(3);
Стойност с overboost
115 г/км при лансирането, 109 г/км до лятото на 2011
лансиране през пролетта на 2011
N.B. : стойност СО2 за хечбек
Технологията е-HDi : удобство и ефикасност
В 508, Марката използва за първи път технологията е-HDi, както и система STOP&START от ново поколение. Бързина, ефикасност и безшумна работа са основните предимства на е-HDi. Тя позволява да се постигне нисък разход на гориво и емисии на СО2 (до -15% в града) и максимално удобство при използване, което е новост за този вид системи. Свързана е с двигателя 1.6 л HDi FAP с механична пилотирана 6-степенна скоростна кутия, така че максимален брой клиенти да могат да се възползват от най-ниския разход на гориво. При лансирането, разходът в смесен цикъл е 4,4 л/100 км при 115 г/км СО2, като тенденцията е до пролетта на следващата година да падне под границата от 100 г/км при разход от 4,2 л/100 км, благодарение на вграждането на пилотирани капаци за приток на въздух.
Новият 2.2 л HDi FAP АСК6 : мощност, динамика и икономичност
Новият дизелов двигател 2.2 л HDi FAP 150 kW (204 к.с.) с максимален въртящ момент 450 Nm при 2 000 об/мин ще оборудва версията GT на 508 със специфично окачване и ниво на изпълнение.
Благодарение на технологичното си съдържание (олекотена турбина на турбокомпресора от титан, оптимизиране на триенето, VoltControl, пиезо-електрически инжектори с 8 отвора, оптимизирана горивна камера...), както и на обновената автоматична 6-степенна скоростна кутия, този двигател има по-добри характеристики спрямо стария V6 2,7 HDi на 407, по-голяма динамика и значително по-нисък разход и вредни емисии : -33%, 150 г/км СО2 срещу 223 г/км за 407 V6 HDi т.е. 73 г по-малко!
HYbrid4 : технологията на бъдещето в гамата 508
От 2012, една година след лансирането на 508, технологията HYbrid4 на Peugeot ще бъде внедрена в гамата. Хибридната система с дизелов и електрически двигател позволява да се постигне максимална мощност от 147 kW (200 к.с.), задвижване 4х4 by wire, както и значително намаляване на разхода и емисиите на СО2. Постигайки целта си от 99 г/км, 508 ще успее да съчетае повече от всякога удоволствието от управлението с изискването за опазване на околната среда.
УДОВОЛСТВИЕ ОТ УПРАВЛЕНИЕТО MADE BY PEUGEOT
Два типа окачване в гамата 508
407, 406... Peugeot винаги е бил еталон в областта на пътното поведение, а оттам и на удоволствието от управлението, особено в този сегмент. С 508, Марката стига доста по-далеч, предлагайки два типа ходова част.
Новият преден мост псевдо McPherson, създаден на платформа 3, ще оборудва средните нива на гамата 508.
Той позволява да се постигне нов синтез между стабилност на пътя и комфорт, предвид факта, че нивото на очакванията на клиентите М2 по отношение на комфорта се е повишило през последните години. Този технически избор е още един пример за легитимността на усилията за намаляване на теглото : новият преден мост спестява 12 кг спрямо този на 407.
508 GT използва преден мост с двойни носачи и съставен шенкел.
Двойните носачи и разделянето на функциите вертикално колебание и завиване гарантират много високо ниво на стабилност на каросерията и точност на управлението.
Този избор е съобразен с потенциала на двигателя 2.2 л HDi FAP 150 kW и с очакванията на клиентите, които държат особено на динамиката на автомобила.
В цялата гама задният мост е многораменен. Задачата му е да гарантира ефикасност и да осигури максимална прецизност и филтриране, разделяйки надлъжните и напречните усилия.
Адаптирани кормилна и спирачна система
Електрохидрaвличният кормилен механизъм със зъбна рейка и пиньон позволява постоянно адаптиране на усилието и улеснява маневрите при ниска скорост. Той гарантира точност и обратна връзка с пътя и отговаря на двата типа окачване, съобразно очакванията на техните клиенти.
Спирачната система е съобразена с динамиката на всеки 508. Предните дискове са с 3 вида размери : 283 х 26 мм, 304 х 28 мм и дори 340 х 30 мм за версията 2.2 л HDi FAP 150 kW. В цялата гама задните дискове са с размер 290 х 12 мм.
Всички 508 са оборудвани с ESP последно поколение, която включва CDS (контрол на стабилността), AFU (помощ при внезапно спиране) и REF (електронен разпределител на спирачното усилие). Освен това се предлага функцията помощ при потегляне по наклон (Hill Assist), както и интелигентен тракшън контрол, който помага на автомобила да потегля по-лесно и да се движи при слабо сцепление с пътя, позволявайки по-голямо или по-малко плъзгане на всяко от предните колела.
МАКСИМАЛНА СИГУРНОСТ
Активна и пасивна безопасност на най-високо ниво
508 предлага отлична активна безопасност, която се дължи на стабилност на пътя и високото ниво на оборудването му (Head up Display, двойнооптични ксенонови с функция самонасочване, светлини за мъгла със статично осветяване в завой, автоматична смяна на късите и дългите светлини...).
Оборудването за пасивна безопасност е сред най-добрите в сегмента.
Структурата с програмирана деформация включва много ефикасни абсорбери при предната греда, което позволява и намаляване на дължината на надвеса. Значителното намаляване на общата маса на автомобила също допринася за сигурността.
508 е оборудван с ефикасни средства за защита в купето : 2 предни въздушни възглавници, 2 странични за предните места, 2 тип завеса и 2 места Isofix с триточкови фиксатори.
Предните седалки разполагат с подглавници от нов тип, наречени портфейл", с регулиране в няколко положения, разработени специално за предпазване oт последиците при удар отзад (whiplash).
*****
Peugeot
Peugeot е единствената марка, която разработва цялостна гама продукти за мобилност, леки, товарни автомобили, скутери, велосипеди и много услуги. Марката присъства в 160 страни, с общо 10 000 центъра за контакт. През 2009 година, Peugeot продаде 1 842 000 автомобила и стана първата по продажби френска марка в света и 10та автомобилна марка. 50% от продадените автомобили Peugeot отделят по-малко от 140 г СО2/км. През 2010, когато ще чества своята 200а годишнина, Марката ще се представи с нов стил, нова идентичност и ще продължи развитието си на международните пазари. Бъдещето на Peugeot започва с лансирането на RCZ,
извънсериен автомобил, i0n, 100% електрически, 408 в Китай, три нови модела в Латинска Америка, както и системата за мобилни услуги Mu by Peugeot.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!