Огромното търсене доведе до дълга листа от купувачи, чакащи да се доберат до поръчания си Smart ForTwo. Моделът се радва на небивал интерес в първата година от продажбите си в Щатите. Добрата икономия на горива, маневреността му в градски условия и като цяло позитивният имидж допринесоха силно за успеха на продажбите, но след като излязоха резултатите от първия рунд на краш тестовете, имиджът на марката може и да загуби част от блясъка си.
Резултатите показват, че ForTwo печели 4 от 5 звезди за защита на водача при челен удар, но само 3 звезди за пасажерите. И по-лошото е, че тези данни да на базата на възможността да се сблъскат две еднакво големи коли, а статистически по улиците на Америка да се сблъскат два толкова компактни автомобила е почти нулева. Съответно напълно логично е при сблъсък с по-голям автомобил резултатите да са още по-умопомрачителни.
А 3 звезди действително не са особено висок резултат, особено при възможността за сблъсък срещу друг Smart – така или иначе данните отговарят на възможност от 21 до 35 % за сериозна травма при сблъсък.
За страничен удар поне Smart ForTwo си получава 5 звезди, въпреки че вратата се е отворила по време на единия тест. А да бъдеш изхвърлен от колата си е застрашително и доста неприятно, но ForTwo защитава своите пасажери отлично поне до този момент.
При евентуално преобръщане обаче звездите отново са 3. Това се дължи до голяма степен на късата и тясна междуколесна база и високия център на тежестта. Трите звезди доближават модела до класа на SUV моделите и изобщо високите автомобили, като процентно това са си 21 % възможност за преобръщане при катастрофа, което не е особено окуражаващо.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!