Японската фирма, лидер в производството на компактни автомобили – Suzuki Motor Corporation, представи официално моделът си Splash - изцяло нов компактен модел. Идването на колата беше много логично след моделната смяна на по-големите модели на марката – Swift, Grand Vitara и малкия всъдеход SX4, Така Suzuki за по-малко от три години изкара на пазара четири нови модела, изпълвайки с конкретно съдържание посланието си към клиентите - ‘Way of Life!’ – философия подчертаваща стратегията на марката да предлага и прави автомобили които въодушевяват хората дори и само с вида си.
Колите за Европа вече се правят в унгарският град Естергом, от поделението на корпорацията Magyar Suzuki Corporation, която произвежда още моделите Swift, SX4 и Ignis. В същото предприятие Suzuki ще произвежда и модела Аgila за поделенията на GM в Европа - Оpel и Vauxhall. Колите имат напълно идентична инженерна част, а главната външна разлика между Splash и Аgila отпред е в капака, спойлера и фаровете. Отзад се различават малко по бронята, вратата и светлините. Двата автомобила ще бъдат произвеждани на една и съща платформа - модернизиран вариант на тази, използвана при Suzuki Swift.
Suzuki смята да произведе и пласира около 60 000 автомобила Splash в Европа годишно и това е напълно реално след като фабриката в Естергом , която отвори врати през 1992 година, вече е произвела над един милион автомобили. Всъщност точно така се наричаше и концепцията, представена на изложението в Париж през миналата година.
Новият модел на Suzuki ще бъде заместник на Suzuki Wagon R, спрян наскоро от производство. Splash обаче е по-просторен и по-добре оборудван. Въздушните възглавници например са шест, срещу доплащане се предлага и система за стабилност на пътя.
Във визуално отношение, Splash почти по нищо не се различава от своя събрат от Рюселсхайм. Подобно на него, автомобилът демонстрира еднообемен дизайн и практичен интериор. Оборудването на по-скъпите версии включва шест въздушни възглавници и система ESP, с което напълно покрива изискванията на европейската клиентела.
Splash се изправя срещу противниците си в мини-класа с доста висока каросерия - 1,60 метра, а окачването е базирано на техниката на Swift. Дължината на автомобила е 3,70 метра, а широчината - 1,70 метра, като интериорът побира до петима души.
Автомобилът идва с моторна палета от три двигателя – два бензинови и един дизел. Първите два са 100% с дизайн на Сузуки – трицилиндров 1 л, 65 к.с. и четирицилиндров 1,2 л, 86 к.с. И двата мотора са с по четири клапана на цилиндър. Дизеловият двигател е произвеждан в Индия по лиценз на ФИАТ – 1,3-литров, четирицилиндров с директно впръскване на горивото и мощност 75 к.с.
Много трудно да се каже, че Сплеш е пряк наследник по идеята си на суперкубичния модел Wagon R+ - увеличеният вариант на предназначения само за японския пазар Wagon R, пуснат през 1993-а година. "Колата е базирана на корено различна философия и критерии, Splash е с дизайнq отговарящ напълно на изискванията на европейския купувач – обяснява Тошихиро Сузуки, главен инженер на проекта. "Колата идва с атрактивен стил, компактни размери, много високо качество на изработката и висока степен на чистота на колата към околната среда – завършва Сузуки. В изпълнение на тази цел група от 10 дизайнери на марката са командировани в Германия през 2004-а за половин година. Задачата им е била да анализират европейската автомобилна мода, начина на живот и дизайн и да изпълнят задачата си, прилагайки развойната стратегия на марката с европейски етикет.
Първата фаза в актуалната световната стратегия на Suzuki е спортното начало на автомобилите. Втората фаза е фокусирана върху младите фамилии, като главна таргет-група. Членовете й, които най-често вече имат и деца, търсят освен свежия и спортен изглед на автомобила си още функционалност, вътрешен обем и икономичност. Затова дизайнерите на фирмата са избягали от кутийчестта форма на Wagon R+ към стил, който е изразен директно в името на колата Splash /пръски, пръскане, мокрене, плискане – англ./, издигайки в култ младостта, свежестта и енергичното представяне.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!