В продължение на 75 години Ford бе производител номер две в Щатите. Toyota най-накрая сложиха край на тази отколешна традиция, като ги детронираха от тази позиция, като направиха поредната крачка към върха на пазара в САЩ. Реално погледнато японците могат да бъдат благодарни на Ford, тъй като именно спадът в продажбите на Синия овал са в основата на подобрения баланс за Toyota. Оттук нататък остава да бъде видяно какво означава това за бъдещето на Ford и дали те ще си върнат второто място за GM.
Продажбите на Ford са паднали с 11.8 % за 2007 година, докато тези на Toyota са се покачили с 3 %. Така след малко сметки става ясно, че Toyota са продали 48 226 автомобила повече. Скокът в продажбите на Toyota до голяма степен пък се дължи в новите или подновени модели като пикапа Tundra, чийто продажби бяха с 57 % по-високи през 2007 година в сравнение с предходната. Общите продажби за двата производителя за изминалата година пък бяха малко под 2.6 милиона.
Историята на Ford за 2007 година пък не е само тъжна, тъй като новият кросоувър на компанията се продаде 130 125 пъти, което е с 30 % над очакванията. Това обаче не се оказа достатъчно да спаси баланса на американския концерн. Това, което до голяма степен попречи много на компанията, бе спадът с 18 % на продажбите на едро. Вероятно и спадът на продажбите на дребно с 10 % не е болял по-малко. Междувпрочем GM се изправиха пред подобен проблем, въпреки че спадът в техните продажби на дребно бе едва с 6 %, като крайното число се оказа 3.87 милиона автомобила.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!