VW Golf VII R: най-мощният сериен Golf на всички времена

Main September 3, 2013 | Speed-Press.com A- A+ 5275 views | no comments

На изложението във Франкфурт Volkswagen ще представи Golf R с 300 конски сили, струващ 38 000 евро в Германия. В сравнение с най-мощната до момента версия GTI с 230 к.с. R е по-потентен със 70 „коня“. От своя предшественик шесто поколение свежият Golf VII се разграничава с 30 „коня“.
Задвижването е поверено на 2-литров турбобензинов двигател с множество модификации. В стремежа си да „изстискат“ 70 допълнителни конски сили от него, инженерите преработват цилиндровата глава заедно с изпускателните клапани, леглата на клапаните и пружините им и поставят нови бутала. За да постъпват в горивните камери гориво и въздух под по-високо налягане, са направени промени и по всмукателните клапани и по турбокомпресора.
Максималната мощност от 300 к.с. е на разположение в диапазона между 5500 и 6200 об/мин. Въртящият момент е повишен до 380 Нм – с 30 повече, отколкото при GTI, при това между 1800 и 5500 об/мин. Въпреки всички подобрения за повишаване на мощността VW обещава по-нисък разход. Напълно електронният контрол на охлаждането на мотора позволява ефективен термомениджмънт с къса фаза на загряване. Пътят за отработените газове към турбокомпресора сега е с водно охлаждане и е интегриран в цилиндровата глава. Двигателят работи с двойна система за впръскване на горивото (директно и във всмукателния колектор), променливи фази на газоразпределение на двата вала и двустепен контрол на хода на изпускателните клапани. Благодарение на всичко това разходът пада до 7,1 литра, с около половин литър по-малко, отколкото при предшественика с 270 к.с. С DSG-трансмисия консумацията пада дори до 6,9 литра.
Този Golf обаче не е създаден, за да бъде икономичен – за което свидетелстват и динамичните характеристики: с ръчна трансмисия ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 5,3 секунди, а с DSG – дори за 4,9. Без двойното задвижване 4Motion тези стойности обаче нямаше да бъдат възможни. Преработената система при нужда изпраща до 100% от мощността към задната ос. В зависимост от ситуацията, положението на педала на газта и на волана, Haldex-съединителят светкавично преразпределя въртящия момент между предната и задната ос.
При по-ниско натоварване или при движение по инерция предаването на мощността се осъществява само към предните колела, за да се пести гориво. За по-висока динамика в завой и по-ефективно пренасяне на мощността върху платното за движение, електронната система XDS+ симулира функцията на блокаж на предния и задния диференциал чрез координирани спирачни намеси. Performance-подобренията обаче не свършват дотук: за оптималната употреба на писта двустепенната система ESC (Electronic Stability Control) може да бъде напълно деактивирана. VW подчертава, че това е възможно само при Golf R.

 
Keywords:   volkswagen, volkswagen golf
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...