След някои съобщения в специлизираната преса, че е възможно американският автогигант отново да предложи за продажба старата немска марка, от канцлерството на Федералната република заявиха: "Канцлерът има дълбока загриженост за работниците на Opel, които се намират в състояние на несигурност вследствие на подобни слухове".
От GM съобщиха на Reuters, че няма реален процес на подготовка за продажба на Opel. В същото време източници от гиганта съобщиха неофициално, че босът му Даниъл Акерсон е разочарован от неспособността на марката и ръководството й да я върне на печеливши позиции и разглежда различни варианти за бъдещето на европейското си поделение. Aкерсън беше един от двамата членове на борда на GM, които гласуваха за продажбата на Opel в края на 2009-а. Акерсън беше изявил тогава твърдото си убеждение, че Европа е пазар за националните шампиони на Стария континент - VW в Германия, Fiat в Италия и Renault във Франция, както и на пан-европейските луксозни марки - BMW и Mercedes.
Немските медии наляха масло в огъня със съобщенията си, че сред евентуалните кандидати за Opel са някои китайски автопроизводители, като Beijing Automotive Industry Holding Co (BAIC) и дори конкурентите от Volkswagen.
Говорителят на федералното правителство Зиберт обяви, че Меркел е раздразнена, че GM и Opel не реагират официално на слуховете за възможната продажба и дори отказват да ги коментира, като не търсят контакти с офиса й или поне с икономическото министерство на Германия.
Преди две години GM се отказа от почти подписана сделка за продажба и стартира драстично реструктуриране на еврофилиала си, който регистрира през миналата година загуба от $1.6 милиарда.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!