Видения за бъдещето от Сеул 1 - Chevrolet Mi-ray +видео

Main April 11, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 2255 views | no comments

Във всяко автомобилно изложение, особено при по-важните, могат да се зърнат късчета от бъдещето на автомобила. Видения, които в повечето случаи си остават само добри и красиви пожелания, но понякога стават и реалност. Особено интересни са те, когато идват от автосалон като този в Сеул, столицата на най-бързо засега проспериралата автомобилна държава в историята.

Не е тайна, че в основата на успеха на американската марка Chevrolet лежи трудът на корейски дизайнери и инженери, след като GM закупи всичко най-читаво, останало от рухналата империя на Daewoo. Тази практика продължава и сега, най-интересните предложения на новия Chevrolet идват от развойния център на марката в Сеул. Такъв е случаят и с Chevrolet mi-Ray Concept mi-Ray, дело на Concept Advanced Design Studio в корейската столица.

Mi-ray е и символичен поклон към спортната история на Chevrolet. Това е малка открита кола подобна на модела от 1963-а - Monza SS, лека и функционална като модела от 1962-а Corvair Super Spyder, а аеродинамичният и фюзелаж" е реминисценция на модерните реактивни изтребители. Предната и задна брони навяват спомени за старите модели Chevrolet Corvette.

В колата е намерила място интересна комбинация от напредничава хибридна технология и напредничав дизайн, разкриващи доста от бъдещите възможности за развитие на марката. В същото време концептът е дан на почит и към 100-годишнината на американската марка, като в същото време отбелязва и официалното й лансиране в Южна Корея с намекът скрит в името на концепта - Mi-ray на корейски означава бъдеще.



Двуместният родстър има доста компактни размери – дълъг е едва 3.9 метра и се отличава с класическите пропорции на автомобил със средно разположен мотор. Всичко това е интерпретирано с използването на хай-тек технологии, изключително интересно развити повърхности на колата, комбинация от остри елементи и закръглени скулптурни повърхности.
Tялото на автомобила е от карбон или от пластмасови елементи подсилени с карбонови нишки. То е визуално разделено на две части от характерна ъглова линия, подчертана от скрита в корпуса светлина. Други впечатляващи елементи са двуделната радиаторна решетка, вратите тип ножица, прибиращите се камери, заместващи огледалата и прибиращите се спойлери, контролиращи правилното движение на въздушния поток около колата, 20-цоловите джанти с профил на турбинни перки.

В интериора продължава аеродинамичната тема с двуместния кокпит, заобикалящ плътно водача и пътника. Тук интересни са асиметричните седалки, с подглавници следващи вида на външните повърхности с интегрирани продължения за безпроблемно каране с открити глави, а интериорът е съвременна интерпретация на стария спортен интериор на шевитата от минали век.

Целият интериор е всъщност вкаран в здрава карбонова черупка, която дава допълнителна якост и безопасност на колата. Таблото е ориентирано към водача, като използва обратно прожектиране върху повърхността си. Информацията е разпределена в три зони, като в центъра са данните за състоянието на колата, отляво се показва оставащото разстояние до следващото зареждане, отдясно е навигацията, изминатите километри и данните за моментния и среден разход. За повърхностите в купето дизайнерите са използвали интересен микс от полиран алуминий, натурална кожа, бели материи и повърхности тип течен метал".

В хибридното задвижване на колата е включен четирицилиндров, 1,5-литров турбомотор, разположен зад седалките и два монтирани отпред 15-киловатови електромотора. Tе се захранват от 1.6-киловатова литиево-йонна батерия, която има възможност за дозареждане по време на движение при рекуперативното спиране.

В системата е интегрирана автоматична трансмисия със сдвоен съединител (DCT), която позволява на водача да избира кой от двата моста да е задвижващ, като предният е само на ток. Не е забравена и системата старт-стоп, която работи активно с DCT-о. Хибридната система е от типа plug in", което ще рече, че има интегриран конектор за зареждане от битова елмрежа.

Прибиращите се камери за гледане назад, които заместват класическите външни огледала, са с електрозадвижване. При каране в града, камерата за гледане напред, работи съвместно със системата GPS, като комбинира нейната информация с видео в реално време.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...