Димитър Илиев влезе в историята с титла на Рали България 2007

Main July 9, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 966 views | no comments

Димитър Илиев (БАМС, Мицубиши Лансър Ево 9) спечели Рали България 2007 и така стана едва вторият българин с титла в 38-годишната история на елитното състезание. За последен път това се удаде на легендата Илия Чубриков през далечната 1971 година. "Митко, ти беше най-достойният. Радвам се, че имам наследник, бяха думите на Чубриков, предадени на пресконференцията.

Илиев натрупа солиден аванс в първия етап, в неделя атакува в първите две отсечки, увеличи го и след това просто задържа първото си място като финишира с аванс от 17.9 секунди. Това даде шанс на другите да блеснат и Волкан Ъшък (FIAT Grande Punto) спечели два последователни етапа (SS10, SS11), Жан Жозеф също даде най-добри времена, а накрая Корадо Фонтана победи в последната 13-та отсечка.

Жан Жозеф измести Ясен Попов от второто място в генералното класиране и е безапелационно първи в група А6. Попов имаше проблеми, тъй като предната му дясна гума излезе от джантата и това се отрази негативно на стабилността на колата. Това му коства време и той се нареди трети на 26.5 секунди от лидера, следван на 6.8 секунди от Крум Дончев. Шестицата се допълва от Корадо Фонтана и от Волкан Ъшък. Радослав Козлеков загуби време и остана на седмо място.

"Не мога да опиша колко съм щастлив, в последните две отсечки всичко беше наред", каза Илиев непосредствено след финала на SS13. С победата си той увеличи още аванса си в подреждането на Европейския рали шампионат и получи напълно заслужена похвала от Жан Жозеф, двукратен рали шампион на Стария континент, а на Рали България има две втори места през 2004 и 2005 година."Страхотно представяне на Илиев. Ние карахме на максимум и много се забавлявахме", каза Жан Жозеф.

Отлично представяне направи още Румен Дунев (Рено Мелексис Тийм, Рено Клио S1600), който зае второ място в А6 и е на достойната девета позиция в общото подреждане. Снимка на Румен Дунев във въздуха, полетял към финала на отсечката Магистрала 2, беше определена и за снимка на www.rallybulgaria.com за 38-то издание на състезанието.

Ренато Траваля, който беше сочен за един от фаворитите за победата, направи добро каране само в краткия петъчен етап по улиците на курорта Боровец, когато даде най-добро време. След това Траваля започна да се оплаква постоянно от липса на мощност, но мъките му свършиха в на Магистрала 1, когато италианецът подцени опасен скок, отлепи се със 182 км/ч, заби муцуна в асфалта при приземяването и излетя от трасето. Катастрофирах с 182 км/ч на Магистрала 2. Не пострадахме изобщо и колата не е чак толкова повредена, така, че всичко е наред. Можеше и да е доста по-зле. На един от скоковете паднахме върху предницата и излязохме извън пътя. Имаме само повреден преден ляв калник, спукано предно стъкло и повреден заден диференциал, каза Траваля.

Но безспорно емоцията на деня принадлежи на Димитър Илиев и на неговия екип. Владо Илиев, мениджър на Боила АМСК, е и баща на Димитър Илиев. Миналата година Митко се класира втори като отстъпи единствено пред европейския шампион Джандоменико Басо (Италия, FIAT Punto S2000). Тогава Владо Илиев отпразнува успеха на Митко като се хвърли с дрехите в басейна. Този път обаче "гуруто на успехите на българския ас буквално не беше на себе си и едва говореше.

"В момента нямам нищо друго в главата си освен настроение и радост. Друго просто не мога да кажа. Нямам думи, не мога да мисля, изхлипа щастливият Владо Илиев след финала на Рали България 2007.

Източник: www.rallybulgaria.com

 
Keywords:   fiat, fiat grande punto
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...