Ford имат известни проблеми с успешното продаване на своето поделение Volvo. Американският концерн обаче е решен да продаде шведския автомобилен производител и въпреки тежките икономически условия все пак има потенциални купувачи. Според най-новите материали в медиите нова шведска групировка, наречена Konsortium Jakob AB, доста агресивно събира средства, за да отправи своето предложение към Ford. Има и слухове, че дори Volvo Truck Corp е предоставил известно количество средства, въпреки че компанията официално го отрича.
Иначе информацията идва от шведското издание Dagens Industri, което също така съобщава, че от Volvo вече са разговаряли с въпросния консорциум и са разисквали възможностите за евентуално закупуване.
Преди обаче от китайското издание Shenzen News бяха съобщили, че китайският автомобилен производител Geely са стигнали до там, че са написали официално писмо, в което изразяват желанието си да закупят Volvo. Репортажът се базира на данни от няколко анонимни източника от китайското правителство.
Същият източник съобщава, че Geely и Ford в момента изглеждат детайлите, включително трансфер на технологии, на маркетинговите и пазарните позиции на Volvo и т.н. Китайският автомобилен производител се надява, че ще може да започне производство на автомобили Volvo в нова фабрика, разположена в провинцията Гуангдонг.
Докато други материали в медиите предполага, че други китайски производители – Dongfeng Motor Group, Beijing Auto и Chongqing Changan Automobile Co – както и европейски консорциум, са сред финалните кандидат-купувачи.
Само преди няколко месеца Volvo изглеждаха неподлежащи на продаване, но след като от шведското правителство съобщиха, че са готови да дадат гаранции в размер на 572 милиона долара, потенциалното споразумение си изглежда по-сладко. Нещо повече – една китайска компанията би могла да спечели изключително много от придобиването на Volvo. Все пак шведската компания има доказани екипи за изследвания и развитие, както и репутация на производител на безопасни автомобили, а именно безопасността не е нещо, с което се гордеят китайските коли. Търговската мрежа на Volvo в Северна Америка може също да се окаже атрактивна за китайците.
Лошото за Ford е, че закупиха Volvo през 1999 година за 6.45 милиарда долара, докато оттогава стойността на шведската компания се е смъкнала на 2.4 милиарда долара. И имайки предвид настоящото ниво на икономиката, склонността на инвеститорите да не дават особено високи суми, както и нуждата на Ford от средства, цената на Volvo може да падне дори още повече.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!