Как изглеждал автомобилът на бъдещето в 1948-а? /видео/

Main March 14, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 3121 views | no comments

В края на 1940-е, когато световната икономика поема пътя на възстановяване след Втората световна война, се явяват безброй възможности за бъдещо развитие.

През 1946-а Гери Дейвис основава Davis Motor Car Company във Ван Нюис, Калифорния. Той има предвоенен опит в продажбите на автомобили и през 1945-а вижда родстър, направен от легендарния Франк Къртис за плейбой-милионера Джоъл Торн. Той имал уникална колесна формула на триколка с едно колело отпред. Дейвис успял да го купи и стартирал на негова база собствено производство.

Без особени финансови възможности успял да събере екип от млади инженери с обещанието да започнат да получават двойно по-висока от нормалното заплата, след като работата потръгне. Подготвили нов прототип, кръстен "Baby, отново с три колела и четирицилиндров мотор Hercules 47 к.с., куплиран с тристепенна кутия Borg-Warner. Плановете били за производство на 50 автомобила на ден с оглед на разрастване до 1000. Тя предизвиква сериозен интерес и е наречена малко по-късно Davis "Divan Sedan, заради дългата седалка, побираща едновременно четирима.

Втори прототип, наречен "Delta идва скоро след Baby, както и трети - известен като model 482. Поради бавната подготовка на прототипите и колите за производство, работниците и инженерите не получавали обещаното, били заведени дела от инвеститори и дилъри, вложили около $1 200 000 в предприятието. Предприятието е разследвано за измама и заводът е затворен.

Малко преди да бъде затворено предприятието, Дейвис разработил на базата на 482 специален модел 494 за целите на армията, приличащ на известния Jeep на базата на Divan с открита каросерия. Получил съгласие на Пентагона за тестове в Мериленд. За само седмица били разработени три коли, две от които изпратени в армията за пробите.

През май 1950-а, цялата собственост на Davis Motor Car Company е продадена на търг, за да се покрият исковете към нея. Но Davis не приключва, защото 16 франчайз-собственика формират Delta Motor Car Company в опит да спасят марката Davis. През 1953-a е направен опит от Delta съвместно с английската Reliant Engineering Company да се произвежда колата.

Гери Дейвис получава двегодишна присъда за измама на инвеститорите и на 18 юли влиза в затвор с ниска степен на сигурност край Ел Ей. Излиза на свобода през 1954-а, отваря малка консултантска фирма, наречена Engineering Associates, търсейки инвеститори за построяването на триколесен безопасен автомобил, който трябвало да има 360-градусова гумена броня. Дейвис умира от енфизема през 1973-а.

За любителите на автомобила остава това видео, което показва как през 1948-а той е виждал автомобила на бъдещето.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...