Мълнии на четири колела

Main June 26, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 977 views | no comments

Има вече и такава категория автомобили – спортни електромобили. Наистина не са много, но тези техни представители, които наистина се движат и могат да бъдат поръчани на производителите им са истински мълнии на четири колела. И за да не бъда голословен ще се опитам да представя два от тези електробързаци – Venturi Fetish и Lightning GT.
Френската компания Venturi не е сред най-известните в автомобилния свят и съществува не толкова отдавна – основана е през 1984 година. Тя е сред много малкото на брой френски автомобилни производители, които предлагат спортни автомобили.
В края на предишния век е имала добри продажби за мащаба си и дори е достигнала до Меката на автомобилния спорт през 1992 година, когато подържа отбор във Формула 1, където успява и да спечели през сезона точка, съвсем не лош резултат за отбор-дебютант. След напускането на Формула 1, поради непосилния за малката фирма бюджет, Venturi влиза в по-малките пистови шампионати, където има отбелязани победи над такива гиганти в автоспорта като Porsche и Ferrari.
Съдбата не е била много благосклонна към французите и в края на века компанията се клатушка на ръба на фалита. Нещата се промениха сериозно, когато през 2002-а година фимата показа концептуалната си разработка на спортния автомобил Fetish. Най-голямата новост и и стинска мълния тогава беше официалното съобщение, че задвижването на автомобила ще бъде с електродвигател и то не какъв да е а спортен. От фирмата обещаха колата да врезе и в серийно производство, доколкото тази дума може да се употреби за толкова уникален автомобил ръчна изработка, където за икономия на тегло се използват много интензивно карбонови елементи в каросерията.
Проблемът при електромобилите досега, пък и по-нататък ще се нарича акумулатор. С двете му неприятни страни – малък капацитет и висока собствена маса. С поставянето на последното поколение акумулаторни батерии Venturi LIV-7 масата на необикновенния спортен автомобил беше свалена от първоначалните 1100 на 980 кг. Акумулаторите могат да се презареждат 2000 пъти, като им се дава фирменна гаранция от 10 години. С едно зареждане автомобилът може да измине около 250 км път, а в зависимост от начина на зареждане възстановяването на заряда на батериите може да стане от един до три часа.
Задвижването на ток си има и много добри страни – главната от тях е че 100% от въртящият момент на електродвигателя, в случая 220 Нм, са на разположение още с първите обороти, което позволява да се съкрати времето за ускоряване и при Fetish за упражнението 0 – 100 км/ч са необходими дори по-малко от 5 секунди! Максималните обороти на двигателя – 14 000 в минута могат да спорят с тези на моторите във Формула или пък при кралската класа на спортните мотоциклети. Мощността на електродвигателя, който е разположен централно зад седалките, при Fetish достига 245 к.с.
Много важен въпрос при използването на акумулатори е тяхното обезопасяване и запазване в случай на пътна катастрофа. За целта към карбоновия монокок на колата, защищаващ пътниците, са добавени отвън допълнителни секции от деформируем алуминий. Колата вече се продава и фирмата приема поръчки за нея при цена от 297 000 евро.
Британците от Lightning Car Company са приготвили друга, дори още по-сериозна светкавица" / Lightning – англ./. Техният електрозвяр има нито повече нито по-малко от 700 к.с. под капака, а от фирмата обещават, че колата ще е на разположение на клиентите през следващата година. Колата прилича на колите на типично английските спортни марки Jaguar, Маrcos и ТVR, има акумулатори на фирмата Altairnano и електродвигател PML. Стотака се прескача за по-малко от четири секунди, а от фирмата твърдят, че с едно зареждане колата им може да измине над 400 км път.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...