Видео от представянето можете да видите тук:Автопрес.ТВ
Най-популярният компактен ван в Германия е №1 по продажби от 2003 г. насам и се отличава със своята симпатична визия и с неподвластен на времето дизайн. Визуалната прилика на предната част на VW Touran с Passat и Eos затвърждава корпоративна идентичност и му придава уверен външен вид. Радиаторната решетка и новият дизайн на предните светлини също променят характера на автомобила, засилват динамичното му излъчване.
Към новата предна част на Touran принадлежат стилно оформените, силно впечатляващи предни светлини, изградени на базата на триосово-елипсовидна технология. Предимствата на това нововъведение са хомогенното разпределяне на светлината и по-голямата ширина и гъстота на разпръскване на светлинния поток. Задната част на автомобила се отличава с иновативен дизайн и с нов заден спойлер с интегрирана трета стоп-светлина.
Комбинацията от многофункционалност, практичност и запомнящ се дизайн са перфектно издържани до последния детайл при новия Touran. Благодарение на ергономичното оформление, всички прибори за управление са разположени удобно в непосредствена близост и в прякото зрително поле на водача. По-високата позиция на седалките и просторът в областта на главите създават изключително усещане за свобода. Моделът разполага с багажно пространство с обем до 1 989 л., а раздвиженият интериор позволява до 500 комбинации за позициониране.
Още при линия на оборудване Conceptline радио-CD плеърът RCD 300" с 4 тонколони, възпроизвеждащ MP3-файлове, e също толкова естествен, колкото са климатичната инсталация "Climatic, темпоматът и централното заключване с дистанционно управление.
Воланът се регулира във височина и дълбочина, страничните огледала с вградени мигачи разполагат с електромеханизъм за регулиране и отопление, а както седалката на водача, така и тази на пътника до него могат да се регулират по височина. Сред многото добре обмислени детайли на нивото на оборудване Conceptline се числят и 12-волтовият куплунг на арматурното табло и множеството практични отделения за съхранение на дребни предмети. Кутии, лавици и джобчета има под предните седалки и на арматурното табло, в областта на пода на втория ред седалки, в задния капак и в багажното отделение. На всеки ред седалки има поставки за чаши, а в джобовете на вратите се побират еднолитрови бутилки. Хромираната предна решетка и лакираните в цвета на купето брони и корпуси на външните огледала са само два от останалите стилистични акценти в новия Touran Conceptline.
Серийният мултифункционален дисплей дава информация за часа, общия и дневен пробег, външната температура, средната скорост и разхода на гориво. Електрозадвижваните предни прозорци със защита от притискане са удобни и безопасни, a oригиналните декоративни тасове на 15-цоловите стоманени колела с гуми 195 придават неповторимо външно излъчване на новия Touran с ниво на оборудване Conceptline.
За активната безопасност на пътниците в новия Touran още при Conceptline се грижат редица интелигентни системи за подпомагане на водача в критични ситуации. Антиблокиращата система на спирачките (ABS) със спирачен асистент и електронната програма за стабилност (ESP) вкл. системата DSR - Driver Steering Recommendation (система, известяваща чрез импулси във волана за препоръчителната посока на коригиращо завиване на волана) спомагат за сигурността на пътя. Не отсъстват и EBD, ASR, EDS, и MSR. При завиване на кръстовище специална статична допълнителна светлина осветява вътрешната част от завоя.
Освен 6 въздушни възглавници (фронтални и странични въздушни възглавници за водача и пътника до него, както и въздушни възглавници за глава на първия и втория ред седалки), триточкови предпазни колани на всички места, екипировката за пасивна безопасност на новия Touran включва и точки ISOFIX за монтаж на детски столчета на външните седалки на втория ред. Известяването за незакопчан предпазен колан на предните места и третата стоп-светлина също са част от серийното оборудване на модела. Опорите за глава са регулируеми по височина и са със специална конструкция, подобряваща сигурността. При удар отзад рискът от опасно разтягане на вратната мускулатура намалява значително.
Двигателите TSI на Volkswagen са първите бензинови мотори с директно впръскване и двойно принудително пълнене в света. При тяхната новаторска технология Twincharger се използва комбинация от турбокомпресор и механичен компресор, а резултатът е нисък разход на гориво и забележителни динамични показатели във всички оборотни режими. С това TSI-двигателят с мощност 103 кВт (140 к.с.) и работен обем 1,4 литра съчетава положителните качества на технологиите TDI и FSI, гарантирайки максимално удоволствие зад волана. Гамата от бензинови двигатели включва и 1,6-литров бензинов двигател с впръскване във всмукателните колектори и максимална мощност 75 кВт (102 к.с.).
Директното впръскване на гориво при дизеловите двигатели TDI осигурява съчетание от висока мощ и ниски нива по отношение на разхода на гориво и вредните емисии. Новият Touran предлага избор между четири двигателя TDI. 1,9-литровите варианти с мощност 66 кВт (90 к.с.), респ. 77 кВт (105 к.с.) и 2,0-литровият TDI със 103 кВт (140 к.с.) се предлагат по желание и с филтър за твърди частици. Топмоделът с мощност 125 кВт (170 к.с.) е оборудван серийно с такъв филтър, както и с програма за движение при зимни условия, която намалява възможността за буксуване на колелата на гладка или хлъзгава настилка с внимателно подаване на газ и контрол на автомобила в режим на ускорение.
Успоредно с гамата от бензинови и дизелови двигатели, новият Touran се предлага и във версията Touran EcoFuel със задвижване с природен газ (метан). В режим на работа с природен газ новият Touran EcoFuel развива максимална мощност от 80 кВт (109 к.с.) при работен обем 2.0 литра и постига пробег от 310 км с едно зареждане (респ. от 440 км при използване на резервния бензинов резервоар). Версията EcoFuel се предлага във всички нива на оборудване на новия Touran. Четирите стоманени газови бутилки с вместимост 18 кг и резервният бензинов резервоар (13 л.) са така разположени под пода на автомобила, че да не ограничават пълния багажен обем. При разработката на двигателя EcoFuel е обърнато специално внимание на безопасността на газовата уредба.
В зависимост от двигателя може да се избира между 5 и 6-степенна механична трансмисия или автоматична трансмисия DSG с два сухи съединителя. Този модерен предавателен механизъм съчетава динамиката и ниския разход на гориво на механичните трансмисии с комфорта на автоматичните. DSG се предлага серийно с програма за движение при зимни условия.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!