На 23-и февруари 1893 година Рудолф Дизел получава патент за двигател собствена конструкция под името "Метод и аппарат за преобразуване на високата температура в работа. Първият работещ прототип, направен от Дизел през юли същата година, имал височина 3 метра и работел с въглищен прах.
Принципиалната разлика от бензиновия мотор била, че горивната смес се заралвала не от искра, а се самазапалвала от високата температура в цилиндъра, вследстви на високот сгъстяване. Дизел успял да постигне налягане от 80 атмосфери или 8100 килоПаскала.
Дизел предполагал, че двигателят му ще работи практически с всякакво гориво, включително и със суров нефт и за доказателство на теорията си пуснал мотора си да работи по време на Световното изложение през 1900-а година с фастъчено масло.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!