Рали Швеция: невероятна битка от старта на WRC 2011-a!

Main February 14, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 3427 views | no comments

Рали сезон 2011-а стартира! И още от първия етап страстите удариха тавана - рали Швеция възнагради феновете с увлекателна борба на пилотите и сериозна интрига. За това спомогнаха и промените в правилата на шампионата - старите машини WRC вече са история, на тяхно място са вече колите, подготвени по изискванията за Super 2000, но с турбомотор 1,6 литра вместо двулитров, атмосферен и с доста по-свободно аеродинамично оборудване. Целта беше да се привлекат повече участници в състезанията, заради намаляване цената на колите и да се даде повече шанс на частните пилоти.

Това определено заработи и сензацията не закъсня - местната "острилка" - Пер-Гунар Андерсон изтискваше всичко от своята фиеста и спечели цели четири етапа за класиране, включително и любимият на зрителите паралелен. А той успя да стартира, едва след като в касичката му влязоха няколко частни спонсорства. Ако не се беше капичнал на покрив и спукал гума, шведът навярно би се качил на стълбичката на победителите. Но и седмото място в генералното класиране си е сериозно постижение след всичко, което му се случи на трасето.

Много добре се представи и Мадс Остберг, който проведе състезанието без грешки и го завърши само на крачка от победата. Второто място е най-доброто постижение в кариерата на 23-годишния норвежец. Като че ли вторият ден, когато той трябваше да се прави на булдозер вместо Льоб, щеше го върне назад. Но той се бори мъжки и пусна напред Хирвонен едва след СЕ12, което реши съдбата на победата. Нито Остберг, нито Солберг, нито Яри-Мати Латвала, не можаха да свалят от първото място до края финландския пилот на Ford.

Както и миналата година рали Швеция беше спечелено от Мико Хирвонен. Миналата година това си остана и единствената негова победа в шампионата. Но сега, като че ли Мико си е направил сериозни изводи от бледото си представяне през 2010-а, пък и новата Ford Fiesta RS WRC се показа от най-добрата си страна, като не позволи на нито един Citroen да се докопа да стълбичката.

Седемкратният световен шампион Льоб не се чувстваше в "свои води" в шведските преспи. Той губеше време разчиствайки трасето след силния снеговалеж през първия ден. Неизгодната стартова позиция на Льоб го закара чак на девето място, пропускайки даже два екипажа с далеч по-скромните Skoda Fabia S2000! Впрочем, Себастиан още преди старта заяви, че не залага много на шведския етап, защото шампионат не се печели още от първото състезание и то толкова специфично като рали Швеция. Световният шампион загуби толкова през първия ден, че дори спечелените след това четири етапа не му помогнаха да се качи по-нагоре от шестото място в генералното класиране.

Петер Солберг до последния специален участък беше най-напред сред пилотите на Citroen, но заради куриозна случка отстъпи четвъртото място на Себастиан Ожие. В петък полицията взе на Петер книжката за превишаване на скоростта, но по закон имаше право да я предаде до 48 часа. Те изтекоха точно преди последния специален участък за класиране и той трябваше да бъде завършен от неговия навигатор! Така беше загубена почти минута и екипажът се върна до петото място.

Новият Citroen DS3 WRC определено пасна на Ким Райконен. Шампионът от Формула 1 за 2007-а не само не стигна до финала, но и показваше резултати в шестицата по етапите.

Генерално класиране в рали Швеция

1 Мико Хирвонен/Ярмо Лехтинен Ford Fiesta RS WRC 3:23:56,6
2 Мадс Остберг/Йона Андерссон Ford Fiesta RS WRC +6,5
3 Яри-Мати Латвала/Мико Антила Ford Fiesta RS WRC +34,0
4 Себастиан Ожие/Жюлиен Инграсиа Citroen DS3 WRC +47,7
5 Петер Солберг/Крис Патерсон Citroen DS3 WRC +1:31,2
6 Себастьен Льоб/Даниел Елена Citroen DS3 WRC +2:30,3
7 Пер-Гунар Андерсон/Емил Акселсон Ford Fiesta RS WRC +6:22,0
8 Кими Райконен/Кай Линдстрьом Citroen DS3 WRC +7:02,3
9 Матю Уилсън/Скот Мартин Ford Fiesta RS WRC +10:11,5
10 Халид Ал-Касии/Майкъл Ор Ford Fiesta RS WRC +10:31,1

 
Keywords:   engine swap
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...