Рали сезон 2011-а стартира! И още от първия етап страстите удариха тавана - рали Швеция възнагради феновете с увлекателна борба на пилотите и сериозна интрига. За това спомогнаха и промените в правилата на шампионата - старите машини WRC вече са история, на тяхно място са вече колите, подготвени по изискванията за Super 2000, но с турбомотор 1,6 литра вместо двулитров, атмосферен и с доста по-свободно аеродинамично оборудване. Целта беше да се привлекат повече участници в състезанията, заради намаляване цената на колите и да се даде повече шанс на частните пилоти.
Това определено заработи и сензацията не закъсня - местната "острилка" - Пер-Гунар Андерсон изтискваше всичко от своята фиеста и спечели цели четири етапа за класиране, включително и любимият на зрителите паралелен. А той успя да стартира, едва след като в касичката му влязоха няколко частни спонсорства. Ако не се беше капичнал на покрив и спукал гума, шведът навярно би се качил на стълбичката на победителите. Но и седмото място в генералното класиране си е сериозно постижение след всичко, което му се случи на трасето.
Много добре се представи и Мадс Остберг, който проведе състезанието без грешки и го завърши само на крачка от победата. Второто място е най-доброто постижение в кариерата на 23-годишния норвежец. Като че ли вторият ден, когато той трябваше да се прави на булдозер вместо Льоб, щеше го върне назад. Но той се бори мъжки и пусна напред Хирвонен едва след СЕ12, което реши съдбата на победата. Нито Остберг, нито Солберг, нито Яри-Мати Латвала, не можаха да свалят от първото място до края финландския пилот на Ford.
Както и миналата година рали Швеция беше спечелено от Мико Хирвонен. Миналата година това си остана и единствената негова победа в шампионата. Но сега, като че ли Мико си е направил сериозни изводи от бледото си представяне през 2010-а, пък и новата Ford Fiesta RS WRC се показа от най-добрата си страна, като не позволи на нито един Citroen да се докопа да стълбичката.
Седемкратният световен шампион Льоб не се чувстваше в "свои води" в шведските преспи. Той губеше време разчиствайки трасето след силния снеговалеж през първия ден. Неизгодната стартова позиция на Льоб го закара чак на девето място, пропускайки даже два екипажа с далеч по-скромните Skoda Fabia S2000! Впрочем, Себастиан още преди старта заяви, че не залага много на шведския етап, защото шампионат не се печели още от първото състезание и то толкова специфично като рали Швеция. Световният шампион загуби толкова през първия ден, че дори спечелените след това четири етапа не му помогнаха да се качи по-нагоре от шестото място в генералното класиране.
Петер Солберг до последния специален участък беше най-напред сред пилотите на Citroen, но заради куриозна случка отстъпи четвъртото място на Себастиан Ожие. В петък полицията взе на Петер книжката за превишаване на скоростта, но по закон имаше право да я предаде до 48 часа. Те изтекоха точно преди последния специален участък за класиране и той трябваше да бъде завършен от неговия навигатор! Така беше загубена почти минута и екипажът се върна до петото място.
Новият Citroen DS3 WRC определено пасна на Ким Райконен. Шампионът от Формула 1 за 2007-а не само не стигна до финала, но и показваше резултати в шестицата по етапите.
Генерално класиране в рали Швеция
1 Мико Хирвонен/Ярмо Лехтинен Ford Fiesta RS WRC 3:23:56,6
2 Мадс Остберг/Йона Андерссон Ford Fiesta RS WRC +6,5
3 Яри-Мати Латвала/Мико Антила Ford Fiesta RS WRC +34,0
4 Себастиан Ожие/Жюлиен Инграсиа Citroen DS3 WRC +47,7
5 Петер Солберг/Крис Патерсон Citroen DS3 WRC +1:31,2
6 Себастьен Льоб/Даниел Елена Citroen DS3 WRC +2:30,3
7 Пер-Гунар Андерсон/Емил Акселсон Ford Fiesta RS WRC +6:22,0
8 Кими Райконен/Кай Линдстрьом Citroen DS3 WRC +7:02,3
9 Матю Уилсън/Скот Мартин Ford Fiesta RS WRC +10:11,5
10 Халид Ал-Касии/Майкъл Ор Ford Fiesta RS WRC +10:31,1
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!