Влошаващото се състояние на американската икономика и растящите цени на горивата повлияха доста негативно на продажбите на нови автомобили, като те реално достигнаха най-лошите си нива от 15 години насам. Ситуацията става толкова лоша, че дори купувачите на скъпи и луксозни автомобили (които реално са последната надежда на търговците на автомобили) са започнали да ограничават парите, които харчат за коли. Продажбите на луксозни автомобили са паднали с почти 13 % за последната година, но анализаторите предвиждат в някакъв момент тенденцията да се забави и дори да има евентуален обрат.
В началото на тази седмица се появиха материали в чуждите медии, разкриващи, че продажбите на американски автомобилен производител са паднали с почти 20 % за само една година. Последните данни пък от Autodata сочат, че луксозни марки като Mercedes Benz и BMW също губят от продажбите си. Mercedes имат по-ниски продажби с 3.7 % спрямо март миналата година. Ситуацията при BMW и Lexus е дори още по-лоша,като числата в проценти при тях са съответно 8.7 и 13.6.
Според проучване пък от Unity Marketing 40% от купувачите със среден годишен доход от 155 700 долара планират да похарчат по-малко пари по луксозни стоки през тази година. А когато стане дума за коли, те подчертават, че по-скоро са склонни да сменят модела, а не да продължават със следващото поколение на настоящия.
„Те просто искат да видят, че най-лошото е отминало, дъното е там и всичко ще бъде наред” – каза изпълнителният директор на американската компания за търговия с автомобили AutoNation пред USA Today. „Хората в момента са малко предпазливи”.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!