От Димитър Димитров: водещ на предаването Автохоризонт по БНР (dimitar_dimitroff@abv.bg)
По всичко изглежда, че Формула 1 още не се е завърнала напълно в Европа. Не толкова, поради географското разположение на пистата край моста на континентите - Истанбул, колкото поради факта, че в Гран При на Турция не се случи нищо по-различно от това, което стана в първите три състезания от сезона.
Ред Бул спечелиха така безапелационно, че започнаха да напомнят на Ферари от началото на новия век. Енергийната скука започна да завладява Формула 1 и изобщо не се вижда как може това да се промени.
Себастиан Фетел вече има три победи и едно второ място от началото на сезона. Засега никой не е в състояние да му се противопостави. Миналата година Себастиан бе най-големият си враг на пистата. Неговите грешки, обаче го направиха доста по-мъдър и по-стабилен. През този сезон Фетел има комфорт, какъвто единствено Михаел Шумахер получаваше преди години. От началото на сезона всички други грешат, а младият немец е безгрешен. Докато не се намери този, който може да му се противопостави, Фетел ще побеждава и вероятно ще повтори успеха си от миналата година.
А не трябваше да е така!
Всички анализатори предричаха оспорван сезон. До тук обаче грешат. Но грешката е вярна. Може би, сравнението на двете надпревари за Гран при на Турция, от миналата и от тази година, точно показва какво се случва във Формула 1. Миналата година Фетел и Уебър също щяха да спечелят двойна победа…, ако не бяха се сблъскали по между си. Тази година – когато всеки от пилотите в отбора вече си знае мястото, нещата са различни. Фетел е пръв, Уебър е втори. Алонсо се опита да внесе малко разнообразие в хегемонията на Ред Бул, но конските сили не му достигнаха. Искаше им се на Ферари да се борят за нещо повече в Турция. Видя се, че имат напредък, но те имат да догонват Макларън, преди да се преборят с червения бик. Отборът на Макларън всъщност беше сериозният губещ в надпреварата, защото нито един от пилотите им не се качи на подиума. Хамилтън си направи устата, но от бокса охлаждащо му отговориха, че целта е мястото под подиума. И какво ли друго им оставаше, след като не могат да отвиват и завиват гуми в бокса.
Мерседес също отбелязват напредък, но и те не са реална конкуренция за Ред Бул, особено седемкратния световен шампион. Михаел се замеси в толкова битки на пистата и загуби толкова много от тях, че в края на надпреварата коментаторите от целия свят се шегуваха, че на пистата вече почти не е останал пилот, който да не е задминал Михаел Шумахер. Нико Розберг все пак загатна, че немският отбор има зъби, а не изкуствено чене. Въпреки третото си място на старта, обаче Розберг стигна едва до петото място в края на състезанието.
И така, с много условности Формула 1 се завърна в Европа. Дали сезонът ще е скучен ще си проличи само след две седмици в Испания и седмица след това в Монако. Ако до тогава никой не направи нещо за да разубеди Фетел, той отново ще може да стане световен шампион.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!