Новият брой става арена на сравненията и на проверка на качествата на уникални возила. Сравнения, но не чрез сухи тестове и таблици, а с типичните за TopGear сочни и увисващи челюстта фотографии, гарнирани със солидна дози хумор.
Джейсън Барлоу изцежда MP4-12C като мокър халат, и разкрива детайлите, които правят тази кола толкова уникална, а после Джезата се опитва да дефинира любовта към една кола. „Тя не може да се измери с цифри, а се усеща като особено чувство в стомаха", казва той.
Рубриката „Gear" продължава с още едно сравнение - среща на една класическа легенда с нейната съвременна роднина - оригиналният Mini Cooper се изправя срещу Mini Countryman. Cooper-ът, който извоюва иконичния си статус на ралита, като „Монте Карло", навършва 50 години - един добър повод за посещение на Кол де Турини, в една апокалиптична снежна приказка, както се казва.
Ричард Хамънд също изправя две уникални возила едно срещу друго. Един срещу друг застават най-напредничавият за времето си суперавтомобил Porsche 959 и фурията, отмъкнала титлата му „Най-бърза серийна кола" през 1987 г. Ferrari F40. Разиграва се титанична битка, а Хамстера преодолява страха си и осъзнава, че да срещнеш героите от детството си не е това, което си мислеше.
И за да е най-пълна легендарно-рекордната скоростна картинка, проследяваме и реставрацията на Bluebird K7. Лодката на Доналд Кемпбъл, с която той намира гибелта си, излитайки от езерото Конистън с 480 км/ч. Реактивната „Синя птица" от 67-а година вече е извадена от дъното, реставрира се и скоро ще заработи отново.
Отново заработва и рали бегачката Lancia Stratos, само че под формата на нова интерпретация, базирана на Ferrari 430 Scuderia. Така нареченият нов Stratos реално не е Lancia, а поръчков уникат, помещаващ частите на бруталното Ferrari, но в по-късо междуосие. Може да си представите за какво става въпрос. Ако не можете, ще прочетете.
Брой 46 не минава и без „сериозен" тест, в който TopGear изправи Merc CLS срещу алтернативата му от Инголщад Audi A7, за да видим дали тя реално е такава.
За контраст с едрокалибрените двигатели пробвахме VW XL1 - икономичното автомобилно бъдеще, горящо по 0,9 л дизел на 100 км. Пламен Георгиев пък реши да провери какво е да караш с 0 л/100 км и се качи в електрическото Mitsubishi i-MiEV. В България вече се продадоха два броя от напълно идентичните с него Peugeot iOn-и, а дали има смисъл от тези коли, ще прочетете в заключението. Ще си направите и лични изводи от материала, обобщаващ проведените наскоро конференции по повод бъдещето на електромобилите у нас. С това в „Тест" покриваме ДВГ и електрическата теми, ами хибридната? И нея. Карахме Toyota Auris HSD, а накрая направихме и няколко проверки. Любо Станиславов пътува до Австрия, за да провери дали Chevrolet Captiva е станала по-добра, Пламен Георгиев отиде до Испания, за да разбере дали новият Ford Focus е наистина глобален, а Иван Монев пътува из родината ни, за да види дали Peugeot 508 ще може да догони немците.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!