Ако попитате някого дали е склонен и има желанието да опазва околната среда, в болшинството от случаите бихте чули едно сигурно „да” и запитаният би застанал категорично зад отговора си. Попитайте ги и дали биха били склонни да платят допълнителни пари за гориво, за да редуцират емисиите, причиняващи парниковия ефект, и почти половината ще кажат „не”. Такива са откритията от ново проучване, проведено в Щатите от Националния център за Изследване на обществената политика (National Center for Public Policy Research).
Изследването сочи, че 48 % от американците не са склонни да харчат дори и един цент повече за гориво, дори и това да помогне за намаляването на вредните емисии на СО2. Съответно само 18 % от запитаните биха платили 50 цента или повече за галон, за да спомогнат за намаляването на вредните емисии – а именно това е една от идеите, обмисляни от правителството на САЩ.
Тези резултати обаче трябва да бъдат погледнати с известна доза съмнение, тъй като NCPPR са известни за това, че са дясноориентирани, както и че са противници на движенията за опазване на околната среда. Тази група дори е спонсорирана от петролни компании,заради което и не е голяма изненада информацията, предоставена от нея. От въпросния национален център дори са казали на участниците в проучването, че елиминирането на всяка кола в САЩ ще намали минимално нивата на вредни емисии, заради което се представят и подобни данни. И след като на казалите, че са готови да плащат повече за гориво, за да спомогнат за намаляването на парниковия ефект, им е било съобщено, че трудът им няма да доведе до кой знае какви резултати, ентусиазмът им видимо намалял.
И това никак не е хубаво, като се погледне фактът, че вицепрезидентът на NCPPR Дейвид Райденауър официално потвърдил, че за една пета от вредните емисии в САЩ са изцяло отговорни леките автомобили и пикапите и SUV моделите.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!