Ferrari и Lamborghini остават верни на големите V12 машини и ние ги приветстваме. „Конче“ с двойно предаване и 5 врати? Tази кола, с прекрасния си V12 мотор, монтиран под предния капак, се оказа много повече Ferrari, отколкото някои предполагаха. Пол Хоръл излиза на 1000-километрова разходка с 660-те коня и уникалната лека 4 x 4 система, а Джо Уиндзор-Уилямс показва, че когато застане зад обектива, се превръща в един от най-добрите хора в света. Фотосесията с наследника на Murcielago Lambo Aventador пък дава повод за размисъл дали в Сант’Агата не са направили ултимативния спортен автомобил. Нова концепция, с нов двигател. Lambo бракуват вече стария V12 и спускат в средата на LP700-4 още топлата 6,5-литрова машина, изстрелваща купето до 100 км/ч за 2,9 сек, чак до 330 км/ч. И за да е още по-италианска работата, разглеждаме и бейби 8C-то на Alfa Romeo – концептуалната 4C, пресъздаваща духа на най-красивата кола, правена някога (според нас), но с по-модернистичен акцент в интериора, и най-важното – с идеята за по-широка достъпност. Дали не пропускаме нещо? Какво обединява Ferrari и Alfa? Ами отношенията им с Maserati. Любо Станиславов отиде на пистата Варано до Модена, за да провери що за чудо е най-бързото Maserati, правено някога, GranTurismo MC Stradale, и защо само боята му струва 34 хил. лева.
След тези огнебълващи красоти проверихме понятието „стилна екология“ с погълналия над 1 млрд. долара Fisker Karma. Колата е напълно готова за конвейера, а Пат Девру е първият човек извън фирмата, който я е карал. Пламен Георгиев пък отново посети „Андрос Трофи“, за да се убеди в запазената марка Ален Прост – екс F1 таланта, който сега дрифтира изумително с Dacia Duster на лед. Ще се убедите, че 56-годишният шампион, 350-те к.с., 960-те кг и хлъзгавата настилка са приковаваща погледите комбинация. Прост не е за пенсия, но Ford Focus WRC отиде в такава. Тази кола обаче е истински звяр, в което се убеждават петима журналисти с вече бели коси. Мико Хирвонен ги избели, след което самите те караха състезателната фурия. Посветили сме двойния тест на въпроса „Може ли Lotus да бие Porsche?”, изправяйки вездесъщото 911 срещу виртуозното шаси на Evora S. На родна земя карахме новия Mercedes-Benz CLS 350 CDI, странния Nissan Juke, практичния Opel Astra Sports Tourer, разходихме Mazda 6 до Женева, карахме и BMW X1 в новата Twin Power модификация xDrive28i, както и „тихата революция“ на Lexus CT 200h.
И ако това не ви е достатъчно, в Планета TopGear ще се запознаете с уникалния преход през Антарктида – 3200 км за 13 дни. С полярно бъги Lotus – страховит мелез между шейна и самолет.
Това е TopGear #47, приятно четене!
Агенция Speed-Press
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!