Източник: www.bmw.bg
BMW Group продължава позитивната тенденция в пазарното си представяне и постига рекордни резултати за първото тримесечие на 2011 г. Приходите на компанията отбелязват ръст от 28.9 % и достигат 16.037 млрд. евро (2010: 12.443 млрд. евро). Финансовия резултат за първите три месеца преди облагане (EBIT) нараства рязко до 1.902 млрд. (2010: 449 млн. евро), а печалбата преди данъци (EBT) възлиза на 1.812 млрд. евро (2010: 508 млн.) от тях нетна печалба – 1.212 млрд. (2010: 324 млн. евро). В периода януари – март 2011 г. са реализирани 382 758 автомобила от трите марки на компанията BMW, MINI и Rolls-Royce. Това е с 21.3% повече в сравнение със същия период през предходната година и най-добър пазарен резултат в историята на компанията.
"BMW Group започва новата финансова година отлично. Постигаме рекордни приходи и продаваме повече автомобили от всякога. Значителният ръст в реализацията на нашите продукти и последователното прилагане на нашата корпоративна стратегия Number ONE са в основата на този успех, коментира Норберт Райтхофер, Председател на Борда на директорите на BMW Group при представянето на резултатите. Относно целите на компанията за 2011 г. г-н Райтхофер коментира: "BMW Group е на път да постигне нови рекордни обеми в продажбите на нови автомобили в рамките на годината. Целта ни е да реализираме поне 1,5 млн. автомобила, постигайки най-високи продажби и за трите ни марки BMW, MINI и Rolls-Royce. Нормата на печалба от автомобилния бизнес на компанията трябва да надхвърли 8%.
Сред основните фактори за резултатите през първото тримесечие е силното представяне при продажбата на нови автомобили, както и увеличените приходи от тази част на бизнеса в резултат на реализацията на модели от върха на гамата, постигането на по-високи ценови равнища и повишаване на ефективността. За първите три месеца на 2011 г. са продадени 321 175 автомобила BMW, което е с 20.8% повече в сравнение с предходната година. Новото BMW Серия 5, флагманът BMW Серия 7 и BMW X моделите имат най-голям принос за този резултат. Ръстът в продажбите на MINI е 22.9%. За периода януари – март са реализирани общо 60 860 автомобила от тази марка. Особено популярен сред клиентите е четвъртия модел на марката MINI Countryman, чиито продажби за периода са 16 078. В първото тримесечие продажбите на Rolls – Royce са нараснали повече от два пъти и са 723 (2010: 279 автомобила). Най-голям дял в реализацията има моделът Ghost с 566 автомобила.
Позитивна е тенденцията на почти всички пазари. В Европа ръстът в продажбите на нови автомобили BMW, MINI и Rolls-Royce е 13.0% или общо 200 088 автомобила. В отделните страни: Германия – 9%, Великобритания 21.7%, Италия 7%, Франция 13.5% и т.н. Броят на новорегистрираните автомобили в Северна и Южна Америка е с 17.3% по-висок, в сравнение със същия период през предходната година и възлиза на 71 257 автомобила. Продажбите се увеличават и в Азия с 53% до 90 148 автомобила, като 58 706 от тях са реализирани на китайския пазар, който регистрира ръст от 71.6%.
Приходите от мотоциклети за първото тримесечие на 2011 г. са нараснали с 13.1% до 397 млн. евро. Финансовият резултат EBIT от тази част на бизнеса възлиза на 31 млн. евро, като за първи път при отчитането се включва и представянето на Husqvarna. Реализациите на двете мотоциклети марки на групата BMW и Husqvarna са с 11.4% повече в сравнение с 2010 г. и са общо 25 049 мотоциклета.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!